اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نتایج یک نظرسنجی در برزیل:

«روسف» در حل بحران اقتصادی برزیل ناتوان است

نتایج یک نظرسنجی از میزان رضایت مردم از دولت برزیل نشان می‌دهد دولت رئیس جمهور این کشور در حل بحران اقتصادی برزیل ناتوان بوده است.

«روسف» در حل بحران اقتصادی برزیل ناتوان است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، نتایج منتشر شده از یک نظرسنجی درباره ارزیابی میزان رضایت مردم برزیل از دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور حاکی از آن است که 80 درصد از برزیلی‌ها معتقدند که رئیس جمهور این کشور توانایی نجات برزیل از بحران اقتصادی کنونی در این کشور آمریکای لاتین را ندارد.

طبق گزارش‌های دریافتی بیشتر مردم برزیل «روسف» را قادر به حل بحران اقتصادی این کشور نمی‌دانند و بر این باورند که عملکرد وی به عنوان رئیس جمهور برزیل در این بحران به هیچ‌وجه مناسب نبوده است.

در این راستا 86.78 درصد از برزیلی‌ها اقدامات دولت «روسف» برای مقابله با بحران اقتصادی این کشور آمریکای جنوبی را زیر سوال بردند و مخالفت خود برای پرداخت مالیات بیشتر را اعلام کردند.

علاوه بر این، 75.5 درصد از مردم با طرح وضع مالیات بر معاملات مالی موسوم به طرح «سی‌پی‌ام‌اف» مخالفت کردند.

تاکنون قانون‌گذاران برزیلی نسبت به تصویب طرح افزایش مالیات‌ها اقدام نکرده‌اند با وجود اینکه دولت «روسف» بارها اعلام کرده است که این طرح برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور و خروج از بحران اقتصادی فعلی لازم است.

شاخص محبوبیت «روسف» در ماه اکتبر 8.8 نسبت به نظرسنجی ماه جولای سال جاری افزایش داشته است.

در 6 سپتامبر (14 مهر) دادستانی برزیل از دادگاه عالی این کشور خواست تا منابع مالی فعالیت‌های انتخاباتی «دیلما روسف» در طول سال‌های 2010 و 2014 را مورد بررسی قرار دهد.

10 سپتامبر (18 مهر) نیز نمایندگان 4 حزب اپوزیسیون برزیل با تشکیل جنبشی به دنبال برگزاری دادگاهی سیاسی برای رئیس‌جمهور این کشور بودند تا وی را به جرم عدم مدیریت مناسب بحران سیاسی و اقتصادی برزیل از سمت خود برکنار کنند.

«کونها» یکی از مخالفانی بود که با درخواست برگزاری دادگاه سیاسی علیه روسف، اتهاماتی نظیر دریافت رشوه برای تحویل پروژه‌های عمومی شرکت «پتروبراس» را به وی وارد کرد.

این درخواست رئیس مجلس نمایندگان برزیل که با انتقادات شدید نمایندگان حزب «کارگر» و «کمونیست» این کشور همراه بود، در 13 اکتبر (21 مهر) از سوی دادگاه عالی فدرال برزیل رد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول