اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حزب حاکم آرژانتین در 17 استان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» گزارش داد که براساس آخرین نتایج اعلام شده، حزب حاکم آرژانتین در 17 استان از 23 استان این کشور پیروز انتخابات ریاست جمهوری شده است.

حزب حاکم آرژانتین در 17 استان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله سور»، با شمارش 97.19 درصد آراء اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین مشخص شد که «دنیل سیولی» کاندیدای حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» در 17 استان از 23 استان این کشور پیروز انتخابات بوده است.

طبق آخرین آمار منتشر شده «سیولی» با کسب 9 میلیون و 2 هزار 242 رأی، 36.86 درصد از آراء اخذ شده در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین را از آن خود کرد؛ «مائوریسیو ماکری» کاندیدای حزب اپوزیسیون «تغییر بدهیم» که نزدیک‌ترین رقیب وی نیز محسوب می‌شود با کسب 8 میلیون و 382 هزار و 610 رأی، 34.33 درصد آراء را به دست آورد و در رتبه دوم قرار گرفت.

بدین ترتیب با توجه به این که هیچ یک از کاندیداها موفق به کسب آراء مورد نیاز نشدند، انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده شد و «سیولی» و «ماکری» در 22 نوامبر (1 آذر) بار دیگر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

استان‌های «تییرا دفوئگو»، «کاتامارکا»، «کوریئنتس»، «چاکو»، «چوبوت»، «انتره ریوس»، «فورموسا»، «لا پامپا»، «لا ریوخا»، «میسیونس»، «نیوکن»، «ریو نگرو»، «سالتا»، «سان خوآن»، «سانتا کروز»، «توکومان» و «سانتیاگو دل استرو» 17 استانی هستند که حزب حاکم در این انتخابات از آنها سربلند بیرون آمده است.

سکانداری اکثریت فرمانداری‌های آرژانتین به حزب حاکم رسید

براساس آخرین نتایج اعلام شده از انتخابات عمومی آرژانتین، حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» تاکنون در صدر آراء 12 استان از 24 استان این کشور قرار دارد و با پایان شمارش آراء در برخی استان‌ها، این حزب هدایت فرمانداری 6 استان را تاکنون به صورت قطعی به دست آورده است.

استان «کاتامارکا» در شمال غربی، استان «انتره ریوس» و «فورموسا» در شمال شرقی، استان «سان خوآن» در غرب، استان «سانتا کروز» در جنوب و استان «پامپا» در مرکز، 6 استانی هستند که کاندیداهای حزب حاکم موفق به کسب عنوان فرمانداری در آنها شده‌اند.

به این 6 استان باید 5 استان دیگر را نیز اضافه کرد؛ 5 استانی که کاندیداهای حزب حاکم پیشتر طی انتخابات استانی موفق به کسب بیشترین آراء برای تصدی پست فرمانداری در آنها شده بودند.

با این وجود کاندیدای حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» در استان «بوینوس آیرس» (پایتخت آرژانتین) نتوانست در این انتخابات سربلند بیرون بیاید و فرمانداری این شهر به «ماریا ائوخنیا بیدال» کاندیدای حزب اپوزیسیون «تغییر بدهیم» رسید.

بررسی آخرین نتایج منتشر شده نشان می‌دهد که جبهه راست‌گرای «تغییر بدهیم» در این انتخابات در رده دوم قرار گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین روز یکشنبه با شرکت بیش از 32 میلیون نفر از مردم این کشور برگزار شد و آرژانتینی‌ها در این انتخابات علاوه بر رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، 24 نماینده مجلس سنا، 120 نماینده مجلس شورای ملی و 43 نماینده پارلمان بازار مشترک جنوب (مرکوسور) را نیز انتخاب کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول