اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

از سوی اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد

استقرار ۴۰۰ گارد مرزی در غرب بالکان برای مدیریت موج مهاجران

اتحادیه اروپا در راستای تلاش‌ها برای مقابله با موج مهاجرت‌ها در غرب بالکان، بیش از ۴۰۰ گارد مرزی را به مدت یک هفته در این منطقه مستقر می‌کند.

استقرار ۴۰۰ گارد مرزی در غرب بالکان برای مدیریت موج مهاجران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس پیش‌نویس بیانیه رؤسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای مرکزی و شرقی اروپا، اتحادیه اروپا در راستای تلاش‌های خود برای مقابله با موج مهاجرت‌ها در غرب بالکان، بیش از 400 گارد مرزی را به مدت یک هفته در این منطقه مستقر می‌کند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، در پیش نویس این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته همچنین بر تسریع بازگشت مهاجران افغان، عراقی، پاکستانی و دیگر کشورهای آسیایی که درخواست‌های پناهندگی آنها رد شده، تأکید شده است.

در پیش‌نویس این بیانیه با اشاره به تشدید تلاش‌های دریایی در سواحل یونان آمده است: ما مصمم به افزایش تلاش‌های فوری خود برای مدیریت مرزهایمان هستیم.

افزایش شمار نیروهای گارد مرزی در غرب بالکان در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای حوزه بالکان دیروز یکشنبه تهدید کردند در صورت عدم همکاری کشورهای شمال این قاره، مرزهای خود را به روی مهاجران مسدود می‌کنند.

بحران مهاجرت‌ها به اروپا موجب ایجاد شکاف میان کشورهای اتحادیه اروپا شده و این شکاف در واقع در نتیجه اختلاف میان کشورهایی است که بحران مهاجران را مسئله امنیت مرزی یا چالشی انسانی می‌بینند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول