اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده شد

پس از انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین، رقابت دو نامزد اصلی احزاب «جبهه برای پیروزی» و «تغییر می‌دهیم» در این انتخابات به دور دوم کشیده شد.

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دور دوم کشیده شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، اتاق ملی انتخابات آرژانتین ساعتی پیش ضمن انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، اعلام کرد که «مائوریسیو ماکری» از حزب «تغییر می‌دهیم» تاکنون موفق به کسب 35.61 درصد از آرای مردمی شده در حالی‌که «دنیل سیولی» از حزب حاکم «جبهه برای پیروزی» 35.29 درصد از آرای مردمی را کسب کرده است؛ در این راستا، انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین به دلیل نزدیکی بسیار زیاد نتایج انتخاباتی دو کاندیدای اصلی به دور دوم کشیده شد.

دفتر ریاست جمهوری آرژانتین در این راستا اعلام کرد که دور دوم رقابت انتخاباتی بین دو کاندیدای اصلی این انتخابات، «سیولی» و «ماکری» در تاریخ 22 نوامبر سال جاری (1 آذر 94) برگزار خواهد شد.

«خولیو آلاک» وزیر دادگستری آرژانتین درباره نتایج اولیه انتخابات در این کشور گفت که تاکنون 76.68 درصد آرای مردمی شمارش شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد در برخی از استان‌های آرژانتین مردم تنها به نمایندگان و کاندیدای نمایندگی آرژانتین در پارلمان مرکوسور (پارلاسور) رای داده‌اند.

«آلخاندور تولیو» مدیر ملی انتخاب آرژانتین اظهار داشت که خوشبختانه در روند برگزاری انتخابات هیچ‌گونه مشکلی رخ نداده است.

وی افزود که 79 درصد از مردمی که حق رأی داشتند در این انتخابات شرکت کردند.

«سیولی» در ساعاتی پیش از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در این کشور از مردم آرژانتین خواست تا تحت هر شرایطی نسبت به رویدادهای سیاسی کشور احساس مسئولیت کنند.

وی در ادامه از مردم کشورش خواست که با احترام به اراده عمومی و سلایق مردم به عنوان ملتی نمونه و مثال‌زدنی در سطح جهانی برخورد کنند.

آرژانتینی‌ها در این انتخابات علاوه بر رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، 24 نماینده مجلس سنا، 120 نماینده مجلس شورای ملی و 43 نماینده پارلمان بازار مشترک جنوب (مرکوسور) را نیز انتخاب می‌کنند.

بر اساس اعلام شورای ملی انتخابات آرژانتین 32 میلیون و 64 هزار و 323 نفر در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین دارای حق رأی می‌باشند که بدین ترتیب می‌توان گفت که همانند انتخابات مقدماتی این کشور که در روز 9 آگوست (18 مرداد) برگزار شد، تمامی افراد بالای 16 سال در آرژانتین می‌توانند در این انتخابات رأی بدهند.

در این کشور آمریکای جنوبی شرکت در انتخابات برای تمامی افراد بالای 18 سال اجباری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول