اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان خبر داد

افزایش 15 درصدی شهریه مهدهای کودک زنجان

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان گفت: شهریه مهدکودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان در سال 95-94 شاهد رشد 15 درصدی است.

افزایش 15 درصدی شهریه مهدهای کودک زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، فرزانه عطایی اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و برگزاری جلسه کمیته تخصصی تعیین شهریه و با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی استان و متقاضیان استفاده از مهد کودک این نرخ با تایید و بررسی سازمان بهزیستی به همه  استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: کمیته تخصصی تعیین شهریه متشکل از بهزیستی استان زنجان، سازمان صنعت معدن و تجارت و اعضای کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک است.

وی با اشاره به افزایش نرخ شهریه اظهار داشت: این افزایش شامل همه آیتم‌های نگهداری کودکان در مهدهای کودک می‌شود.

عطایی هزینه نگهداری، تغذیه و کلاس‌های فوق برنامه را از جمله موارد افزایش یافته اعلام کرد و ابراز داشت: همه مهدهای کودک ملزم به نصب تعرفه شهریه و توضیحات آن در معرض دید مراجعان هستند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ کدام از وعده‌های غذایی مهدهای کودک برای ارائه به کودک اجباری نیست و خانواده تنها در صورت تمایل می‌تواند از برنامه غذایی مهد استفاده نمایند و هزینه مربوطه را پرداخت کند در غیر این صورت والدین خود تامین کننده برنامه غذایی فرزندانشان خواهند بود.

این مقام مسئول از ممنوعیت استفاده از برنج‌های خارجی در برنامه غذایی کودکان خبر داد و تصریح کرد: به دلیل تاثیر منفی برنج‌های خارجی در روند رشد کودکان به هیچ عنوان از این نمونه برنج‌ها در راستای تغذیه در مهدهای کودک استفاده نمی‌شود.

عطایی اجرای برنامه‌های فوق برنامه در مهدهای کودک را برای شرکت کودکان اختیاری دانست و گفت: مهدهای کودک در فعالیت فوق برنامه باید از نیروی متخصص رشته مربوطه استفاده کنند که دارای کارت مربیگری یا مدرک کارشناسی مرتبط باشد.

وی اجرای برنامه های هنری چون نمایش خلاق، نقاشی و سفال‌گری، فعالیت‌های ورزشی و فعالیت‌های فرهنگی چون مفاهیم قرآنی و آموزش یک زبان خارجی را از برنامه های فوق برنامه مهدهای کودک اعلام کرد.

وی افزود: در حال حاضر 7 مهد کودک سه ستاره در سطح استان زنجان در حال فعالیت است که با توجه به درخواست مجدد ارزشیابی مهدهای کودک و فعالیت رو به رشد مهدهای کودک این آمار افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/2308/س/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول