اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خبر داد

ساخت ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ساخت ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر خبر داد.

ساخت ضریح امام حسین (ع) و حضرت قاسم (ع) در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، عبدالرضا مطاف امشب در جمع زائران ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) در آبپخش اظهار داشت: ساخت ضریح خیمه‌‍گاه حضرت ابوالفضل (ع) برگ زرینی است که در کارنامه سراسر افتخار مردم استان بوشهر برای همیشه به ثبت رسیده است.

وی افزود: ساخت این ضریح از سال 92 در استان بوشهر شروع شده و طی 26 ماه با کمک‌های مردمی و تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان شاهد اتمام فرآیند ساخت آن بوده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: تمام هزینه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) از محل کمک‌های مردمی تامین شده است و یک ریال اعتبار دولتی برای ساخت این ضریح هزینه نشده است.

مطاف بیان داشت: ساخت این ضریح با صرف هزینه 35 میلیارد ریالی صورت گرفته است و تا کنون شاهد کمک 30 میلیارد ریالی مردم به این پروژه بوده‌ایم و امیدواریم با کمک‌های مردم استان بتوانیم در آینده نزدیک بدهی پنج میلیارد ریالی استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات مرکز را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به مصرف یک تن نقره در ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع)، اضافه کرد: نقره مصرفی در ساخت این ضریح از بهترین نقره موجود در کشور تامین شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر اذعان داشت: تاج ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل (ع) با طلاهای اهدایی مردم استان بوشهر ساخته شده است.

مطاف عنوان کرد: در تمامی مراحل طراحی و ساخت این ضریح از بهترین اساتید و طراحان کشور بهره گرفته‌ایم.

وی گفت: این ضریح در روز عید غدیر به مسئولان عراقی تحویل شده و از روز 13 مهرماه شاهد حضور آن در شهرهای مختلف استان برای زیارت شهروندان و وداع با این ضریح بوده‌ایم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر بیان داشت: ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین (ع) و ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم (ع) دو پروژه جدیدی است که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر عهده‌دار شده است.

مطاف عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته کارگاه ساخت ضریح امام حسین (ع) در شهر بوشهر و ضریح حضرت قاسم (ع) نیز در شهر برازجان مستقر می‌شود.

وی افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته اجرای این دو پروژه نیاز به اعتبار 10 میلیارد تومانی دارد که با حمایت مردم استان بوشهر آنرا تامین خواهیم کرد.

انتهای پیام/2451/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول