اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت خبر داد

تعیین قاضی ویژه انتخابات در جیرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: ابراهیم سلیمانی به عنوان قاضی ویژه انتخابات در این شهرستان تعیین شده است.

تعیین قاضی ویژه انتخابات در جیرفت

مجید رستمی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در جیرفت در بحث انتخابات اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی بر مردم‌سالاری دینی متکی بوده و طی 37 سال پس از انقلاب تاکنون 32 انتخابات را برگزار کرده است.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در هشتم اسفندماه سال‌جاری بیان داشت: ثبت‎نام نامزدهای انتخاباتی از 28 آذر ماه تا چهارم دی ماه انجام می‎شود.

رستمی تصریح کرد: همچنین بررسی سوابق و استعلام کاندیداها از مراجع چهارگانه از 25 آذر ماه آغاز می‌شود و تا 9 دی ماه سال‌جاری ادامه می‌یابد.

وی با تأکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و منسجم افزود: تمام مسئولان کشوری، استانی و به تبع آن شهرستان در پی این هستند که با ایجاد فضایی آرام و به دور از هرگونه جنجال و آشوب و صیانت و حفاظت از آرا مردم انتخاباتی سالم برگزار کنند.

رستمی با توجه به تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در استان عنوان کرد: بر همین اساس در استان کرمان منشور اخلاق انتخاباتی با تکیه بر قانون و در راستای نظارت و تبیین الزامات قانونی تدوین شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت ادامه داد: مردم ایران بسیار هوشمند و دارای شعور سیاسی بالایی هستند و تمام جریان انتخابات و گفتار و رفتار کاندیداها را به طور دقیق رصد می‎کنند.

وی با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط تمام احزاب و گروه‎های سیاسی گفت: سخنرانان میتینگ‌های حزبی باید بدانند، مخاطبان آن‌ها مردمی فهیم بوده و همواره خواستار سربلندی میهن و برگزاری انتخاباتی آبرومند هستند.

رستمی ادامه داد: بر همین اساس می‎طلبد که کاندیداها با پرهیز از هرگونه وعده‎های دورغین و عوام‎فریبانه و تخریب سایر نامزدها در راستای برگزاری انتخاباتی آرام و بدون تشنج با مسئولان برگزاری آن همکاری لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: امیدواریم که مردم ایران به ویژه شهرستان جیرفت مانند ادوار گذشته با شور سیاسی و احساس مسئولیت حضوری حداکثری در انتخابات داشته باشند تا نقشه‎های دشمنان را نقش بر آب کرده و بار دیگر پرچم عزت و افتخار را برافرازند.

رستمی با بیان اینکه با متخلفان انتخاباتی قاطعانه برخورد می‎کنیم، خاطرنشان کرد: به کسانی که با بداخلاقی‌های انتخاباتی در پی آشوب و تشنج در فضای انتخاباتی شهرستان باشند، اطمینان می‎دهیم که دستگاه قضا با آنان بدون توجه به خط و جناح منسوب برخورد سخت و بازدارنده انجام می‎دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: بر همین اساس ابراهیم سلیمانی به عنوان قاضی ویژه انتخابات در این شهرستان تعیین شده است تا با تخلف‎های احتمالی در اسرع وقت و با جدیت برخورد کند.

رستمی تصریح کرد: با توجه به اینکه حضور مردم در انتخابات از نتیجه آن نیز مهم‎تر است و این امر مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده، باید مردم و مسئولان با همکاری و تعامل تلاش کنند تا این امر محقق شود.

وی خواستار همکاری اصحاب رسانه در زمینه برگزاری انتخابات شد و بیان داشت: این قشر به خوبی می‎توانند، فضای انتخابات را آرام نگاه دارند و علاوه بر روشنگری و شفاف‎سازی عملکرد نامزدهای انتخاباتی، مردم را به سوی انتخاب درست هدایت کنند.

انتهای پیام/80001/ج40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول