اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

مشاور ارشد حقوقی شرکت ملی نفت عنوان کرد

لزوم بهره‌مندی از افراد آگاه در انعقاد قراردادهای نفتی

مشاور ارشد حقوقی شرکت ملی نفت گفت: برای بازگشت دوباره به بازار بین المللی نفت، باید در مذاکرات قراردادی خود بسیار دقیق، حرفه ای و کارآمد عمل کرده و از افراد متخصص و آگاه به تحولات روز اقتصادی و سیاسی کشوراستفاده کنیم.

لزوم بهره‌مندی از افراد آگاه در انعقاد قراردادهای نفتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سهراب ربیعی امروز در همایش ملی حقوق انرژی گفت: باید بپذیریم بازگشت ما به بازار نفت با دشمنی های زیادی روبروست و برخی کشورها بر این باورند که ورود مجدد و پرقدرت ایران به بازار جهانی نفت، منافع اقتصادی و یا سیاسی آنها را به خطر می اندازد. 

وی تصریح کرد: بنابراین برای بازگشت دوباره به بازار بین المللی نفت، باید در مذاکرات قراردادی خود بسیار دقیق، حرفه ای و کارآمد عمل کرده و از افراد متخصص و آگاه به تحولات روز اقتصادی و سیاسی کشور استفاده کنیم. 

ربیعی با اشاره به مراحل قرارداد شامل طراحی، مذاکره، اجرا و مکانیزم حل اختلاف گفت: متاسفانه در بسیاری از قراردادها، نظارت حقوقی تنها تا مرحله امضای قرارداد ادامه می یابد و این در حالی است که این نظارت باید در تمام مراحل قرارداد اعمال شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر شرکتهای بزرگ بین المللی فعال در عرصه صنعت نفت منتظر رونمایی از قراردادهای جدید نفتی کشورمان هستند تا به بررسی جزئیات این قراردادها بپردازند و قطعا تنها در شرایطی به مشارکت در پروژه‌های صنعت نفت کشورمان می پردازند که کار کردن در قالب این قراردادها برای آنان با توجیه اقتصادی همراه باشد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول