اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد در نشست خبری:

۵۰ هزار مبلّغ در ماه محرم به شهرستان‌های کشور اعزام می‌شوند

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه شعار محرم امسال «همدلی با حسین، همزبانی با زینب» است، گفت: ۵۰ هزار مبلّغ در ماه محرم به شهرهای کشور اعزام می‌شوند.

۵۰ هزار مبلّغ در ماه محرم به شهرستان‌های کشور اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار آئین و اندیشه خبرگزاری فارس، نشست خبری پیرامون اولویت‌ها و برنامه‌های ماه محرم در سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام حسین روحانی معاون امور فرهنگی و تبلیغ این سازمان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد مرکزی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی فعال شده‌اند، افزود: نمایندگی‌های این ستاد در بیش از 250 شهرستان فعالند که با حضور همه دستگاه‌های فرهنگی و حتی سازمان‌های مردم‌نهاد با قوت در سراسر کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد بیان داشت: ستاد فرماندهی شئون فرهنگی 15راهکار، راهبرد و سیاست در بیانیه خود خطاب به هیأت‌های مذهبی، مساجد و دستگاه‌های فرهنگی بیان کرده‌اند، شعار امسال «همدلی با حسین، همزبانی با زینب» است و با این شعار ستاد فعالیت‌های خود را در ماه محرم آغاز می‌کند.

* یکهزار همایش حسینی در سراسر کشور برگزار می‌شود

وی ادامه داد: بیش از هزار همایش در سراسر کشور در آستانه محرم طراحی شده است که از طرف خود هیأت‌ها و مداحان و مجموعه شورای هیأت به سرپرستی خانه مداحان شکل گرفته است که در این همایش اولویت‌های فرهنگی برای این مجموعه‌ها بیان می‌شود.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حتی آتشنشانی و اورژانس در این همایش نیز حضور دارند، اظهار داشت: منشور اخلاقی، هیأت‌های مذهبی به همت سازمان تبلیغات اسلامی منشتر شده است که این منشور از مسئولان هیأت‌های مذهبی امضاء خواهد شد و تعهد اخلاقی می‌دهند که این منشور اخلاقی را در عزاداری‌ها و حتی جذب جوانان به عزاداری‌ها رعایت کنند.

*وجود ۹۱ هزار هیأت مذهبی در سراسر کشور

وی با اشاره به اینکه ۹۱ هزار هیأت مذهبی در سراسر کشور و سازمان تبلیغات مجوز گرفته‌اند افزود: این هیأت‌ها در طول اول محرم و ماه محرم و صفر فعال هستند و با محوریت مساجد و اقامه نماز اول وقت برنامه‌های عزاداری خود را پی می‌گیرند.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی برای اعزام مبلغ و مبلغه در ایام سوگواری امام حسین(ع) ابراز داشت:‌ بیش از 50هزار نفر مبلغ در سراسر کشور ساماندهی کردیم که به مناطق شهری و روستایی با محوریت مساجد و حسینیه‌ها اعزام می‌شود که قرار است به تبیین گفتمان امام و رهبری، تبیین شعار امسال، اشاره به سبک زندگی مخصوصاً در حوزه عفاف و حجاب و بحث توافق هسته‌ای، اقتصاد مقاومتی و ... بپردازند. 

وی ادامه داد: راه‌اندازی بانک تحت وب تشکل‌های دینی «طوبی»، توزیع 120 هزار کتاب «پیام محراب»، برگزاری کارگاه آموزشی برای 9845 نفر از مبلغان سنتی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی 3600 نفر از ائمه جماعت مساجد و ایجاد شبکه تعاملی میان 12هزار باب از مساجد در دنیای مجازی به منظور گسترش اطلاع‌رسانی دینی از دیگر برنامه‌های این سازمان در ماه محرم‌الحرام است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر محتوابخشی و غنابخشی به محافل حسینی در هیأت‌های مذهبی تصریح کرد: مداحان برای دریافت اشعار مورد نظر خود به صورت آنلاین می‌توانند به سایت مداحی مراجعه کرده و اشعار را به زبان‌های مختلف از جمله فارسی، آذری و عربی دریافت کنند.

* هیأت‌ها به سهولت عبور و مرور مردم توجه کنند

وی با توصیه به اینکه هیأت‌های خانگی در آپارتمان‌ها، مجتمع‌ها و برج‌ها توسعه پیدا کند، ادامه داد: باید تلاش کنیم خرافات و موهومات که رسوخ کرده است در محافل حسینی از میان برود. مسئولان هیأت‌های مذهبی در این زمینه مراقبت بیشتری کنند بحث قمه‌زنی که فتوا داده‌اند حرام است و توصیه می‌کنیم حتی به صورت مخفیانه هم انجام نشود.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد با اشاره به اینکه شمایل ائمه در هیأت‌های مذهبی جمع می‌شود، بیان داشت: هیأت‌ها باید به سهولت عبور و مرور مردم توجه ویژه داشته باشند و از صوت‌های آزاردهنده که مناسب عزاداری حسینی نیست پرهیز کنند.

وی با اشاره به بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره حرمین شریفین خواستار تبیین این موضوع توسط مبلغان در هیأت‌های حسینی شد و گفت: آل سعود تلاش می‌کرد که با دفن جان‌باختگان این فاجعه در عربستان آمار را پایین نگه دارد و ترس این را دارد که اگر جنازه‌ها به کشورهای مختلف بازگردد افکار عمومی علیه آل سعود تهییج خواهد شد، در حالی که با اقدام شجاعانه رهبر انقلاب این هدف آل سعود شکست خورد و متقاعد شد که پیکرهای مطهر را به کشورها ارجاع دهند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، همچنین خواستار تبیین آسیب‌های تشیع لندنی از سوی مبلغان در ایام محرم شد و گفت: به همان میزان که گروه‌های تکفیری برای جهان اسلام مضر هست، به همان میزان تشیع شیعه لندنی خطرناک است و ما مجاز نیستیم به مقدسات ادیان و مذاهب توهین کنیم و در این رابطه مبلغان در هیأت‌های مذهبی باید افکار عمومی را روشن و مراقبت کنند.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول