اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آذر ماه سال جاری

بخشنامه مبارزه با کالای قاچاق پوشاک در خراسان جنوبی اجرایی می‎شود

نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از اجرایی‎شدن بخشنامه مبارزه با کالای قاچاق پوشاک از آذرماه امسال در استان خبر داد.

بخشنامه مبارزه با کالای قاچاق پوشاک در خراسان جنوبی اجرایی می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، علی تهوری ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنایع شهرستان فردوس اظهار داشت: با هدف حمایت از تولیدات نساجی‌های کشور، بخشنامه مبارزه با کالای قاچاق پوشاک از آذرماه در سطح استان اجرایی و با اجرای این بخشنامه، عرضه‎کنندگان پوشاک ملزم هستند که کالای شناسه‌دار عرضه کنند و در غیر این صورت با متخلفان بطور جدی برخورد می‌شود.

وی گفت: یکی از مشکلات صنعت خراسان جنوبی این است که تاکنون برنامه راهبردی مشخصی نداشته‌ایم و بسیاری از صنایع کوچک استان نیز به خوبی جانمایی نشده است.

نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، تولید را نبض و قلب تپنده اقتصاد کشور دانست و افزود: اگر تولید به تعطیلی کشانده شود همه بخش‌ها ضربه می‌خورد و تحت تاثیر این تعطیلی قرار می‌گیرد.

تهوری از صاحبان صنایع فردوس خواست تا مشکلات واحدهای تولیدی خود را به صورت مکتوب به اداره صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند تا پس از بررسی و رسیدگی، راهکار مناسبی برای حل مشکلات در نظر گرفته شود.

مشکل آب شهرک صنعتی فردوس به طور موقت رفع شد

فرماندار فردوس نیز با اشاره به اینکه همواره همه توان خود را برای رفع مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان بکار گرفته‎ایم، تصریح کرد: تامین سرمایه در گردش یکی از مشکلات اصلی و اساسی واحدهای تولیدی است و چنانچه از حالت رکود خارج شویم به یقین مشکلات بخش صنعت حل خواهد شد.

محمدرضا رجبی‌مقدم یادآور شد: دولت باید حمایت لازم را از تولیدکنندگان داشته باشد و تصمیماتی منطبق با واقعیت برای رفع مشکلات صنایع در نظر گرفته شود.

وی از رفع مشکل آب شهرک صنعتی فردوس خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده این مشکل در حال حاضر مرتفع و آب مورد نیاز در شهرک صنعتی از آب شهری تامین شده است ولی بدنبال رفع این مشکل به صورت ریشه‌ای هستیم که برای رفع ریشه‌ای موضوع آب در شهرک صنعتی فردوس، نیاز به اختصاص اعتبار از سوی وزارت‌خانه صنعت و معدن است.

در این جلسه مشکلاتی نظیر نبود سرمایه در گردش، نبود بازار فروش برخی تولیدات نظیر آجر با توجه به کاهش ساخت و ساز، گرانی آب در شهرک صنعتی و پرداخت مبالغ زیادی برای هر متر مکعب آب، عدم همکاری ادارات آب، برق و گاز با تولیدکنندگان برای تقسیط قبوض، سنگین بودن رقم بیمه برای کارگران واحدهای تولیدی، عدم امنیت کافی و عدم وجود نگهبان در شهرک صنعتی از سوی تولیدکنندگان و صاحبان صنایع مطرح شد.

مدیر واحد تولیدی گچ قائم فردوس نیز از تعطیلی معدن خود خبر داد و گفت: برای این کارخانه در سال 1375 پروانه بهره‌برداری صادر شده و طبق پروانه روزانه اجازه تولید 30 تن گچ را داشتیم ولی اکنون مدت 75 روز است که منابع طبیعی جلوی تولید معدن گچ فردوس را سد کرده و تعهد گرفته که هیچ تولیدی در این معدن انجام نشود.

حسین هاشم‎زئی افزود: طبق قانون اگر در جایی مرتع و معدن با هم تلاقی داشته باشد، معدن مقدم است و نباید حتی یک روز جلوی تولید را گرفت.

وی تصریح کرد: چرا باید یک معدن دارای پروانه بهره‌برداری که حقوق قانونی آن نیز بطور منظم پرداخت می‌شود به دلایل غیرمنطقی تعطیل و چند نفر بیکار شوند.

مدیرعامل کارخانه شمش منیزیم فردوس نیز با اشاره به اینکه در حال حاضر نمونه الگوی سرمایه‌داری آمریکا در سال 2008 در کشور ایران در حال اجرا است، یادآور شد: نتیجه الگوی آمریکا در سال 2008 آغاز بحران اقتصادی آن کشور بود و در ایران نیز هم اکنون همه اقشار جامعه به سیستم بانکی بدهکار هستند.

فرامرز کافی گفت: وقتی همه مردم برای رفع مشکلات خود از وام‌های بانکی کمک می‌گیرند، نتیجه آن ایجاد دیوار بلندی به نام رکود می‌شود که در نهایت به باتلاق بزرگی تبدیل و کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

وی افزود: برخی از مسئولان اجرایی در برخورد با تولیدکنندگان ادبیات مناسبی ندارند و اگر بدهی آب، برق و گاز یک واحد تولیدی با تاخیر پرداخت شود، به جای همکاری سریعاً نسبت به قطع آن اقدام و یک واحد تولیدی را به تعطیلی می‌کشانند.

رئیس اتاق اصناف فردوس نیز از مسئولان استانی انتقاد و تصریح کرد: چرا باید در استانداری جلساتی برگزار و در آن فقط و فقط به موضوع شهرک صنوف آلاینده بیرجند و قاین اشاره و از شهرستان فردوس هیچ نامی برده نشود، در حالی که این موضوع در فردوس نیز چند سالی هست که مطرح و در حال پیگیری است.

رسول اسماعیلی یادآور شد: شهرستان فردوس جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود و نباید حق بیمه کارگران در این شهر محروم و فاقد امکانات با شهرهای بزرگ و دارای امکانات که کارفرمایان از حقوق بالایی نیز برخوردار هستند، برابری کند.

وی، تراکم صنفی و برداشتن قانون سقف و فاصله صنفی در شهرستان فردوس را یکی دیگر از مشکلات اصناف در این شهرستان عنوان کرد و گفت: واحدهای صنفی فردوس از هزار و 700 واحد در سال‌‌های گذشته به دوهزار و 91 واحد در سال جاری افزایش یافته که این تراکم صنفی، بازاریان و اصناف را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/69007/س40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول