اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

با حضور 23 کارشناس قرآن

شاخصه‌های فرهنگ قرآنی کشور تدوین می‌شود

معاون نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از تدوین شاخصه‌های فرهنگ قرآنی خبر داد و گفت: 23 فعال و کارشناس حوزه‌های مختلف قرآنی برای بررسی و تدوین شاخصه‌های توسعه فرهنگ قرآنی کشور گردهم می‌آیند.

شاخصه‌های فرهنگ قرآنی کشور تدوین می‌شود

«محمد انجم‌شعاع» معاون نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری همایشی با حضور اساتید حوزه‌های مختلف قرآنی، اظهار داشت: در کنار مأموریت‌ها و سیاست‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی وظایفی در 13 بند برای این شورا تعریف شده است که نخستین و مهم‌ترین آن‌ها تدوین و تصویب شاخصه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی است.

وی با بیان اینکه از سال 1388 که این وظایف به شورای توسعه فرهنگ قرآنی محول شده فعالیت های متعددی انجام گرفته است، افزود: ما پس از آغاز مطالعات و برگزاری جلسات مختلف در داخل کشور برای توسعه و ارتقای فرهنگ قرآنی با سایر کشورها نیز وارد مذاکره شدیم تا از این طریق شاخصه‌‌های توسعه فرهنگ قرآنی را به صورت دقیق و اصولی تدوین کنیم.

انجم‌شعاع شاخصه‌های توسعه فرهنگ قرآنی کشور را کلیدواژه اصلی ارزشیابی عملکرد قرآنی کشور عنوان کرد و گفت: در بحث قرآن شاخص‌گذاری صورت نگرفته است به همین دلیل مدل برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی تبیین نشده است.

معاون نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به شاخص‌های تبیین شده تاکنون، خاطر نشان کرد: تاکنون شاخصی برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی در کشور نداشتیم اما با بررسی و مطالعات کارشناسان در این مدت بیش از 700 شاخصه فرهنگی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه از بین 700 شاخصه پیش‌بینی شده حدود 40 شاخصه بررسی و نهایی می‌شود، گفت: ما سعی در کیفی سازی فعالیت‌های قرآنی داریم به همین دلیل شاخص‌هایی را که با رویکرد کارکردی و در مجموعه کاملی باشد در اولویت قرار می‌دهیم.

انجم‌شعاع سنجه‌پذیری را یکی دیگر از ویژگی‌های انتخاب توسعه فرهنگ قرآنی کشور عنوان کرد و افزود: خلاصه مجموعه مطالعات در اختیار کارشناسان قرار گرفته است تا در اردوی اخیر شاخصه‌های موجود بررسی و تصویب شود.

معاون نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی از برگزاری اردوی تدوین اسناد  راهبردی فرهنگ قرآنی کشور خبر داد و گفت: این اردو از امروز 15 مهر آغاز شود و تا جمعه 17 مهرماه ادامه دارد؛ در این اردو 23 نفر از اساتید و کارشناسان حوزه‌های مختلف قرآنی در بابلسر گردهم می‌آیند و با برگزاری کارگاه‌ها، جلسات و همچنین بررسی مطالعات انجام‌شده، به تدوین و تصویب شاخصه‌های توسعه فرهنگ قرآنی کشور می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به زمان دارد، افزود: ما در این گردهمایی شاخصه‌های اصلی را تدوین و کلیات آن به تصویب می‌رسانیم و سپس در جلسات 27 تا 28 شورای توسعه فرهنگ قرآنی آن‌ها را مطرح کرده تا اساتید بازنگری و به تصویب برسانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول