اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

کفاش در افتتاحیه دور جدید مسابقات درس‌هایی از قرآن خبر داد

آغاز طرح تلاوت تقلیدی در آموزش و پرورش/ مسابقات درس‌هایی از قرآن را تقویت می‌کنیم

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری طرح‌هایی مانند تلاوت تقلیدی و حفظ موضوعی در این وزارت‌خانه خبر داد.

آغاز طرح تلاوت تقلیدی در آموزش و پرورش/ مسابقات درس‌هایی از قرآن را تقویت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، آیین افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام محسن قرائتی و حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

در این مراسم کفاش طی سخنانی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت مانند پازلی است که با کنار هم قرار گرفتن قطعات مختلف، معنی پیدا می‌کند، گفت: تعلیم و تربیت تابلوی بزرگی است که مانند یک پازل از قطعات مختلف در موضوعات فرهنگی، قرآنی، ورزشی، علمی و برخی موضوعات دیگر تشکیل شده است که همه اینها در کنار هم معنی پیدا می‌کنند. حال شما دانش‌آموزان باید این تابلو را طوری تنظیم کنید تا از هیچ‌یک از موضوعات بازنمانید، یعنی هم‌زمان با کسب علم و دانش در موضوعاتی مانند اخلاق، احترام به والدین، کسب فیض از قرآن، حضور فعال در عرصه‌های سازندگی و اجتماعی، تغذیه سالم و ورزش هم پیشرفت کنید.

وی با اشاره به برگزاری 33 دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن، گفت: در حوزه قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش مسابقات درس‌هایی از قرآن طی 33 دوره برگزار شده و جهت‌گیری ما در راستای تقویت این مسابقات در مدارس است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سایر فعالیت‌های این وزارتخانه در حوزه تربیت دینی، گفت:‌ در حوزه آشنایی با سیره معصومین(ع) علاوه بر کتب درسی، طرحی با عنوان انس با اهل بیت(ع) از سال گذشته شروع شده و هم‌اکنون 28 عنوان از متون در این زمینه منتشر شده است، همچنین طرح حفظ موضوعی یکی دیگر از برنامه‌های ما است که در کنار حفظ کل قرآن از سال گذشته آغاز شده است تا دانش آموزانی که امکان حفظ کل قرآن را ندارند، حداقل بتوانند بخش‌هایی از قرآن را حفظ کنند.

کفاش از اجرای طرح قرائت تقلیدی در وزارت آموزش و پرورش از مهرماه امسال خبر داد و گفت: طرح قرائت تقلیدی از مهرماه امسال آغاز شده و طی آن دانش‌آموزان با قرائت تقلیدی به این زمینه ورود پیدا می‌کنند. همچنین 650 دارالقران آموزش و پرورش که فعالیت‌اش متوقف شده بود، درحال راه‌اندازی مجدد است و مشکلات بعضی از این دارالقرآن‌ها حل شده و برخی دیگر در حال راه‌اندازی هستند.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش با تقدیر از مسابقات درس‌هایی از قرآن، گفت: این برنامه از فعالیت‌های ماندگار قرآنی وزارت آموزش و پرورش است و ما در کنار این مسابقات آموزش‌های حجت‌الاسلام قرائتی را لابه‌لای دروس در مدارس تکرار می‌کنیم، زیرا سبک این استاد عزیز، سبک تأثیرگذار است و این برنامه موفق شده از بین 4 میلیون و 700 دانش‌آموز 2.5 میلیون دانش‌آموز را تحت پوشش قرار دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول