اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

کشتار حجاج منا زمینه سقوط آل‌سعود را فراهم می‌کند

امام جمعه بابل گفت: کشتار حجاج منا زمینه سقوط آل‌سعود را فراهم می‌کند.

کشتار حجاج منا زمینه سقوط آل‌سعود را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک عید بزرگ غدیر، اظهار کرد: عید غدیر استمرار ولایت و ادامه نبوت در قالب امامت برای جامعه است.

وی با بیان اینکه عید غدیر محور تربیت انسان است، افزود: همه ما در ارتباط با غدیر و استمرار پیام آن، موظف هستیم تا پیام‌رسان غدیر باشیم.

امام جمعه بابل تجدید بیعت با امیرالمؤمنین (ع) را از کارهای مهم در روز غدیر دانست و خاطرنشان کرد: سخنان پیامبر گرامی اسلام (ص) درباره عید غدیر خطاب به مردم حاضر در آن عصر نبود، بلکه عید غدیر هر سال روز تجدید بیعت امت اسلامی با ولایت امیرالمؤمنین (ع) است.

روحانی همدلی و اخوت در جامعه اسلامی را از دستاوردهای مهم عید غدیر برشمرد و ادامه داد: یکی از عوامل استمرار غدیر یادآوری اخوت مسلمین با یکدیگر است و مؤمنینی که هم‌شأن و هم‌ردیف یکدیگر هستند به تأسی از پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) عقد اخوت بین یکدیگر برقرار کنند.

امام جمعه بابل دستگیری از مؤمنین نیازمند را یکی دیگر از اعمال عید غدیر عنوان کرد و یادآور شد: دستگیری از مؤمنین و رفع مشکل آنان یکی از عواملی است که می‌تواند در استمرار و تداوم واقعه غدیر اثرگذار شود و موجب نشاندن شهد شیرین عید بزرگ غدیر در کام مردم باشد.

روحانی با گرامی‌داشت هفته نیروی انتظامی، اضافه کرد: بسیاری از دستگاه‌ها در امنیت جامعه دخیل هستند اما نقش نیروی انتظامی پررنگ‌تر و موثرتر جلوه می‌کند و به‌حق نیروی انتظامی سربازان امنیت امت اسلامی است.

وی تصریح کرد: تا وقتی امنیت وجود دارد، مردم قدردان آن نیستند اما به محض از دست دادن آن متوجه عظمت و قدر و اندازه آن می‌شوند.

امام جمعه بابل با توصیه به مأموران انتظامی برای توجه جدی‌تر بر امور امنیتی جامعه و مقابله با مجرمان، تاکید کرد: انتظار مردم این است که مأموران نیروی انتظامی سریع، قدرتمندانه و قاطع با مجرمان برخورد کنند.

روحانی با اشاره به شهادت بیش از 5 هزار زائر در حج امسال، تصریح کرد: نشانه‌هایی از عمدی بودن فاجعه منا توسط حکومت خبیث سعودی وجود دارد و امیدواریم به‌زودی دست‌های آلوده و جنایت‌کار در این فاجعه آشکار شود.

وی ادامه داد: خاندان نحس و کثیف سعودی که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند تاکنون خیانت‌های زیادی به حریم اسلام و اماکن مقدس اسلامی در مکه و مدینه صورت دادند.

امام جمعه به نحوه برخورد آنها با حجاج مصدوم نیز اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از حجاج از تشنگی و سوء مدیریت جان دادند و افراد نیمه‌جان در میان کشته‌شدگان به‌جای امدادرسانی توسط ماشین‌های مکانیکی با قساوت و بی‌رحمی جمع‌آوری شدند.

روحانی شاخصه مهم آل‌سعود را عدم پاسخگویی برشمرد و تاکید کرد: بر اساس شواهد تعداد کشته‌های حادثه منا بسیار بیش از عدد اعلام شده 5 هزار نفر است اما آل‌سعود با وقاحت تمام تقصیر تمام این واقعه را به گردن حجاج آفریقایی و ایرانی می‌اندازد.

وی به مزاحمت آل‌سعود برای گروه تحقیق و امداد ایرانی برای کمک به مصدومان و جست‌وجوی مفقودین اشاره کرد و افزود: اگر سخنان قاطع مقام معظم رهبری خطاب به حکام جنایت‌کار آل‌سعود نبود، آنها حاضر به همکاری نبودند و از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کردند.

امام جمعه بابل اضافه کرد: یقین داریم مظلومیتی که در حج امسال برای حجاج مظلوم کشته‌شده رخ داد، دامن اعمال کثیف و خبیث سعودی را می‌گیرد و این حکومت سفاک ساقط می‌شود.

روحانی با گرامی‌داشت روز آتش‌نشانی، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پیک سلامتی و آرامش برای جامعه هستند که با پذیرفتن خطرات به جان، آرامش و نجات از خطر را برای جامعه به ارمغان می‌آورند. 

وی با تسلیت درگذشت هادی نوروزی، بازیکن تیم ملی فوتبال کشور، گفت: درگذشت هادی نوروزی، بازیکن ارزشمند فوتبال کشور و از افتخارات شهرستان بابل را که به‌عنوان بازیکنی اخلاق‌مدار شناخته می‌شد، تسلیت عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/86009/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول