اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی پیشتاز ساخت مدارس در کشور هستند/ انتقاد فرهنگیان به نظام رتبه بندی و واکنش وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی پیشتاز ساخت مدارس در کشور هستند.

خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی پیشتاز ساخت مدارس در کشور هستند/ انتقاد فرهنگیان به نظام رتبه بندی و واکنش وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مشهد علی اصغر فانی دقایقی پیش در مراسم افتتاح 4 آموزشگاه ساخته شده در شهرستان توسط خیر نیک‌اندیش عبدالرضا وکیلی که در فرهنگ‌سرای سیمرغ نیشابور برگزار شد با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی پیشتاز ساخت مدارس در کشور هستند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 520 هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که از این تعداد 490 هزار بعد از انقلاب اسلامی ساخته شده و بیش از 20 درصد این مدارس توسط خیرین احداث شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 2 میلیون 100 دانش آموز در مدارسی تحصیل می‌کنند که به دست خیرین ساخته شده است تصریح کرد هر خیری که یک کلاس درس می‌سازد این افتخار را پیدا می‌کند که 900 دانش‌آموز در این کلاس به تعلیم و تربیت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه امسال موفق شدیم تا قبل از مهر در 6 ماهه نخست یک‌هزار و 300 مدرسه با 8 هزار کلاس درس را آماده کنیم خاطر نشان کرد: به طور متوسط روزانه 44 کلاس درس آماده شده که بیش از 20 درصد این کلاس‌ها را خیرین مدرسه ساز ساخته‌اند.

فانی عنوان کرد: امسال خیرین سراسر کشور 800 میلیارد تومان تعهد مدرسه سازی دارند در حالی که تعهد دولتی ما یک‌هزار و 340 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود با این وضعیت مشارکت خیرین از اعتبارات دولتی پیشی بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال 700 مدرسه دیگر به مدارس اضافه می‌شود که این مسئله رکوردی است که امسال زده می‌شود. زیرا تا کنون در هیچ سالی این میزان مدرسه ساخته نشده است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی هزینه زیارت اولی‌ها توسط خیرین مدرسه ساز پرداخت شده است تصریح کرد: یکی از سیاست‌‌‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت است زیرا آموزش و پرورش توسط یک وزارتخانه اداره نمی‌شود و نیاز به حضور تمامی دستگاه‌ها دارد.

فانی با اشاره به اینکه نقشه سند تحول آماده شده است عنوان کرد: آمادگی کامل داریم به شرط تصویب شدن این برنامه بتوانیم این سند را اجرایی کنیم.

وی در ارتباط با اردوگاه باغ‌رود نیشابور گفت: در مذاکراتی که با سپاه داشتیم برای باز پس‌گیری بخشی از اردوگاه سپاه با ما همکاری کامل داشت و ما تیمی را مأمور کردیم که بهره‌وری بیشتر از این اردوگاه انجام شود.

گفتنی است در حاشیه این مراسم یکی از معلمان به نمایندگی از سایر معلمان به نظام رتبه‌بندی اعتراض کرد و ضمن تشکر از فانی گفت: ما نیاز به مدیر خوب داریم که سخنان وی واکنش فانی را در پی داشت و وی عنوان کرد: بنده خوشحالم دولت روحانی فضا را طوری ایجاد کرد که همکاران فرهنگی اینگونه در فضای آرامش آزادانه انتقاد کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما در طرح رتبه‌بندی معلمان را ساماندهی کردیم و سعی در این بود که در طرح رتبه‌بندی هیچ تبعیضی در ساماندهی نیروی انسانی صورت نگیرد.

وی تأکید کرد: برای آشنایی معلمان ما دوره آموزشی برای آنان برگزار کردیم که 50درصد فرهنگیان در تابستان طی کردند.

فانی خاطر با طرح این پرسش که آیا این مشکلات معیشتی در این دو سال ایجاد شده و یا از قبل وجود داشته است خاطر نشان کرد: این مشکلات از قبل وجود داشته تنها در این دو سال به دلیل فضای آزاد زمینه انتقاد فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زمینه کاهش دریافتی معلمان و سایر دستگاه‌های اجرایی شروع شده است یادآور شد امسال هزار و 350 میلیارد تومان علاوه بر بودجه اصلی آموزش و پرورش به این امر اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/3138/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول