اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

5 نویسنده برجسته اندونزیایی در نمایشگاه فرانکفورت/ مهمان ویژه 1400 ناشر فعال دارد

در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت که مهر ماه برگزار می‌شود اندونزی به عنوان مهمان ویژه این دوره با 5 نویسنده مشهور حضوری فعال خواهد داشت.

5 نویسنده برجسته اندونزیایی در نمایشگاه فرانکفورت/ مهمان ویژه 1400 ناشر فعال دارد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت تا کمتر از 20 روز دیگر آغاز به کار می‌کند.

بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان در فرانکفورت و اغلب در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌شود، در این نمایشگاه 7 هزار و 100 غرفه دارد از 100 کشور جهان برای حدود 270 هزار مخاطب عناوینی را عرضه می‌کنند. در این نمایشگاه بیش از 4 هزار نشست و برنامه برای گفت‌وگوی حضوری با نویسندگان کشورهای مختلف برگزار می شود.

قرار است در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت حدود 9 هزار و 300 روزنامه‌نگار و خبرنگار به پوشش خبری بپردازند. اغلب در این نمایشگاه برای رسانه‌های مهم و کلیدی تائیدیه ارسال می‌شود حتی روزنامه نگارانی که در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و سینما هستند.

از سال 1976 این نمایشگاه یک مهمان ویژه دارد که به معرفی بازار نشر خود طی 5 روز می‌پردازد. همچنین ادبیات و فرهنگ خود را به روش های مختلف عرضه می کند.از سوی دیگر نیز ناشران آلمانی حضوری فعال دارند.این نمایشگاه کمک می‌کند ناشران آلمانی در 20 نمایشگاه بین‌المللی دیگر نیز حضور یابند. از این رو هرسال کمکی را در اختیار ناشران و اتحادیه کتابفروشان و ناشران این کشور قرار می‌دهد.

در این دوره اندونزی مهمان افتخاری است، این کشور  235 میلیون نفر جمعیت دارد. 95 درصد جمعیت این کشور سواد خواندن و نوشتن دارند و با این‌حال شمارگان کتاب در این کشور نیز مانند ایران اندک است. رمان «لشکر رنگین‌کمان» نوشته آندره هیراتا با تیراژ پنج میلیون نسخه، پرفروش‌ترین کتابی‌ست که تاکنون در اندونزی‌ فروش رفته است. علاوه بر نویسنده این کتاب، 59 نویسنده و شاعر دیگر از این کشور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارند.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت در مهر ماه و از 14 تا 18 اکتبر یک بار دیگر صحنه‌ای فراهم می‌آورد برای عرضه کتاب و آشنایی فرهنگ‌‌ها و ناشران و نویسندگان از سراسر جهان تا مراودات نشر انجام شود. در سال 2015 اندونزی به عنوان مهمان ویژه با 60 نویسنده و شاعر در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارد.

اندونزی 1400 ناشر فعال دارد، البته تیراژ کتاب در این کشور بالا نیست. در این کشور 86 درصد مسلمان هستند.

5 نویسنده معتبر و مشهور این کشور به نام‌های ایواوتامی، لاکسمی پامونتجاک، لیلا چدوری، لیندا کریستانتی حضور خواهند داشت. 30 درصد کتاب هایی که ناشران اندونزی منتشر می کنند، در حوزه داستان، 40 درصد در حوزه کودکان و مابقی در حوزه هایی مانند دین، نمایشنامه، سیاست، علمی و دانشگاهی است.

سال گذشته حسین سیاوی نماینده اتحادیه ناشران اندونزی در یک نشست خبری اعلام کرده بود: دولت در حال تلاش برای برطرف کردن مشکلات صنعت نشر است و همین مسئله به ما انگیزه داد که تلاش کنیم اندونزی مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول