اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

گزارش فارس از آئین رونمایی از اولین روزشمار جامع تاریخ عاشورا /1

قبادی: آل سعود دقتی در مدیریت حج ندارد/پیام عاشورایی مرحوم آئینه وند چه بود؟

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با طرح این سوال که پیام عاشورایی مرحوم آئینه وند چه بود، به مسائل روز پرداخت و گفت: رژیمی که برای مقابله با دولت های منطقه به کشورهای مختلف نیرو می فرستد، برای مدیریت حج دقت نخواهد داشت.

قبادی: آل سعود دقتی در مدیریت حج ندارد/پیام عاشورایی مرحوم آئینه وند چه بود؟

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از نخستین روز شمار جامع تاریخ عاشورا (جلد اول و دوم) که با تلاش انتشارات ندای کادح برگزار شد، حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پرویندخت اوحدی حائری، استاد دانشگاه خوارزمی، حجت الاسلام محمدرضا غفوریان، استاد دانشگاه امیرکبیر، مهدی مومنی، سرپرست گروه مولفان عصر روز گذشته (6 مهر ماه) در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی حضور یافتند.

در ابتدای این مراسم حسینعلی قبادی با اشاره به ویژگی های اندیشه و علم صادق آئینه وند که این روزشمار زیرنظر وی تألیف شده است، گفت: اثرگذاری صادق آئینه وند به نسل جوان روشنفکر دینی مشخص است. وی مسیری را مروجش بوده که در عمل سیره و سلوک ائمه (ع) را ترویج داده است.

وی در ادامه افزود: مرحوم آئینه وند تنها یک گوینده و نویسنده نیست که چیزی بگوید تا دیگران بدان عمل کنند وی بیش از هر چیز سلوک و میراث معصومان را در خود جای داده است بنابراین آئینه وند برای ما پیام و عمل عاشورایی دارد بنابراین وی هوشمندانه در برهه زمانی خود شخصیتی کم بدیل شد و در مسیر خود جزمیت نداشت تا بتواند مخاطب اهالی و اصحاب سخن باشد.

قبادی با اشاره به اینکه مرحوم آئینه وند جویبار زلال عاشورایی بود که مثل یک رودخانه تداوم یافت، اظهار داشت: بزرگداشت صادق آئینه وند مصادف با رونمایی این آثار پژوهشی ارزشمند شد و یک پیام مهم را به ما رساند و آن اینکه مکتب آئینه وند و دقت علمی وی قادر است احساسات عاشورایی را بر کسی آکادمیک بنشاند آثار قلمی وی متقن و مستند است حتی بسیاری فرماندهان جنگ تحمیلی هم او را می شناختند.

وی درباره اتفاقات اخیر در منا و فجایع کشتار مسلمانان گفت: رژیم منحوس سعودی هر کاری م یکند الا مملکت داری! بنابراین رژیمی که در هر مملکتی سرک می کشد و برای مقابله با هر دولتی نیروهایی به کشورهای مختلف می فرستد، خیلی دقت و فکر و مدیریتی برای مدیریت حج نخواهد داشت، باید به این کشور گفت که قدری هم مقابل اسرائیل بایستد! این حکومت هر چقدر هم اظهار به عدم سوء نیت در برابر بی تدبیری ها بکند از تقصیراتش کاسته نمی شود. رژیم سعودی باید در برابر این کشتار پاسخگو باشد. 

 در ادامه این مراسم کلیپی از صحبت های مرحوم آئینه وند به صورت ویدئو کلیپ درباره مجموعه اولین روزشمار جامع تاریخ منتشر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول