اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

واکسیناسیون 149 هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله در نهبندان

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 149 هزار رأس دام سبک از جمعیت گوسفند و بز نهبندان علیه بیماری آبله واکسینه شدند.

واکسیناسیون 149 هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد راه‌انجام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با بیماری‌های دامی برای حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور و پویایی صنعت دامپروری، از جمله وظایف حرفه دامپزشکی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین بیماری‌ها‌ی دام سبک، آبله است که عامل ایجاد کننده آن ویروس و جزو دسته پاکس‌ویروس‌ها به شمار می‌آید.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان با بیان اینکه این ویروس سبب ایجاد دو فرم بیماری به صورت پوستی و احشایی در دام می‌شود، تصریح کرد: در فرم پوستی به صورت عمده به صورت پراکنده و منتشر ندول‌ها‌یی روی پوست دام ایجاد و سبب ‌کاهش کیفیت و انعطاف‌پذیری پوست و خشکی آن می‌شود.

راه‌انجام با تاکید بر اینکه علائمی مانند بی‌اشتهایی، افسردگی و ضعف در حیوان مبتلا ایجاد می‌شود، خاطرنشان کرد: در فرم احشایی این ندول‌ها ‌به صورت عمده در دستگاه گوارش و تنفس تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به واکسیناسیون آبله در جمعیت گوسفند و بز این شهرستان گفت: در 6 ماهه سال جاری تعداد 50 هزار و 880 رأس گوسفند و 89 هزار و 120 رأس بز علیه بیماری آبله توسط اکیپ‏‎های دامپزشکی واکسینه شدند.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان از تمامی دامداران خواست تا در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به بیماری، به سرعت مراتب را از طریق شماره تلفن 32622357 به شبکه دامپزشکی این شهرستان اعلام کنند.

انتهای پیام/69027/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول