اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس مطرح کرد

علاقمندی کم دانشجویان پسر برای فعالیت در تشکل‎ها

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان گنبدکاووس گفت: طبق بررسی‎های انجام شده دانشجویان پسر علاقمندی کمتری برای شرکت در فعالیت‎های تشکلی دانشگاها دارند.

علاقمندی کم دانشجویان پسر برای فعالیت در تشکل‎ها

علیرضا قربانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان، با اشاره به اینکه دانشگاه پیام‌نور شهرستان گنبدکاووس جزو باسابقه‎ترین واحدهای دانشگاهی پیام‌نور استان‎های مازندران و گلستان است، اظهار کرد: سابقه این دانشگاه به پیش از استان شدن گلستان بر می‎گردد و زمانی که تنها دو دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس و بهشهر در استان مازندران وقت مشغول به فعالیت و ارائه خدمات بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان گلستان سه مرکز و 9 واحد دانشگاهی پیام‌نور مشغول به فعالیت هستند، افزود: حدود 17 هزار دانشجوی گلستانی در دانشگاه‎های پیام‌نور این استان در حال تحصیل علم و دانش هستند.

قبولی 746 نفر در آزمون ورودی مهرماه سال‌جاری در دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان گنبدکاووس از قبولی تعداد 746 نفر در آزمون ورودی مهرماه سال اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید چه تعداد از این افراد تا اواسط دهه اول مهرماه ثبت‌نام خود را نهایی کرده و در دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس به تحصیل خواهند پرداخت.

قربانی تعداد رشته‎های ارائه شده در دانشگاه پیام‌نور گنبدکاووس را 32 رشته در مقطع کارشناسی و دو رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد دانست و اضافه کرد: در رشته‎های کارشناسی پذیرش از دو طریق کنکور سراسری و همچنین بر اساس سوابق تحصیلی و در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز پذیرش به صورت متمرکز و فراگیر در رشته‎های جغرافیا و ریاضی صورت می‎گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن جدیدالورودی‎ها در هفته دوم مهرماه ادامه داد: در این مراسم که با حضور هنرمندان عرصه طنز و موسیقی و همچنین کادر اداری دانشگاه و دانشجویان ورودی جدید برگزار می‎شود علاوه بر معرفی دانشگاه و آشنایی با مسئولان بخش‎های مختلف، دانشجویان با ضوابط آموزشی، اداری، انضباطی و ... در دانشگاه آشنا خواهند شد.

افزایش 15 درصدی شهریه‎ها دانشگاه پیام‌نور بر اساس قانون و ابلاغ رسمی

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان گنبدکاووس از افزایش 15 درصدی شهریه‎ها در این دانشگاه بر اساس قانون و ابلاغ رسمی در این ترم گفت: با این وجود شهریه این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‎های شهریه‎ای همچنان کمتر است.

قربانی از اعطای وام دانشجویی به دانشجویان متقاضی در این دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: دانشجویان با مراجعه به امور دانشجویی و فرهنگی و ثبت درخواست خود می‎توانند از این تسهیلات استفاده کرده و بعد از اتمام تحصیل خود به بازپرداخت آن بپردازند.

وی همچنین از پرداخت وام ازدواج به زوج‎های دانشجو در این دانشگاه خبر داد و افزود: هرچند منابع این وام کمتر از وام شهریه است، اما به هر حال در این دانشگاه از امر ازدواج و تشکیل خانواده به سهم خودمان حمایت خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شهرستان گنبدکاووس ارائه تخفیفات شهریه‎ای نیز به دانشجویان ممتاز و برتر علمی را از برنامه‎های روتین این دانشگاه دانست و خاطرنشان کرد: دانشجویان نخبه‎ای که موفق به کسب رتبه‎های برتر ورزشی علمی، فرهنگی و قرآنی در سطح کشور و یا بین‎المللی می‎شوند نیز از تخفیفات ویژه مالی برخوردار می‎شوند.

قربانی با بیان اینکه انجمن‎ها و تشکل‎های دانشجویی در دانشگاه پیام‌نور اعم از بسیج دانشجویی و کانون‎های هنری و هلال‌احمر فعال هستند، گفت: نکته مهمی که باید نسبت به آن تحقیقات مفصلی صورت گرفته و آسیب‎شناسی شود این است که دانشجویان پسر نسبت به دانشجویان دختر علاقه‎مندی کمتری به شرکت در فعالیت‎های فوق برنامه و تشکلی دارند.

انتهای پیام/83014/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول