اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا ۱۲ جنگنده از روسیه خریداری می‌کند

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که ونزوئلا برای تقویت نیروی هوایی خود 12 فروند جنگنده هوایی «سوخو» از روسیه خریداری می‌کند.

ونزوئلا ۱۲ جنگنده از روسیه خریداری می‌کند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که این کشور برای تقویت نیروی هوایی خود 12 فروند جنگنده «سوخو» از روسیه خریداری می‌کند.

«مادورو» این خبر را پس از برگزاری مراسم بزرگداشت دو تن از خلبانان نظامی نیروی هوایی این کشور که در شامگاه 17 سپتامبر (26 شهریور) در مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا بر اثر سقوط یک فروند جنگنده «سوخو 30» جان خود را از دست دادند، اعلام کرد.

وی با اشاره به خلبانان فقید ونزوئلایی عنوان کرد که جوانان ونزوئلا طلایه‌داران سربازانی هستند که برای حفاظت از امنیت کشور تلاش می‌کنند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا افزود که من به اینجا آمده‌ام تا با برگزاری مراسم بزرگداشت این خلبانان، از شرافت و قداست نیروی هوایی بولیواری که شبانه روز در حال جنگیدن در راه وطن هستند، دفاع کنم.

«مادورو» تصریح کرد که من با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صحبت خواهم کرد که حداقل 12 جنگنده جدید برای جایگزینی جنگنده‌ایی که از دست رفت، به ونزوئلا ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد که ما در یک مبارزه شبانه‌روزی علیه قاچاق مواد مخدر و تلاشی دائم برای دفاع از مرزهای هوایی و زمینی سرزمین خود قرار داریم و به همین دلیل باید نیروهای نظامی خود را تقویت کنیم.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین اعلام کرد که من دستورات لازم برای تشدید مبارزه از طریق آسمان و زمین و رود و دریا علیه قاچاق مواد مخدر را صادر کرده‌ام و برای ما هیچ تفاوتی ندارد که این قاچاق از طریق کجا وارد کشور می‌شود.

«مادورو» با اشاره به اقدامات راست‌گرایان افراطی ونزوئلا و برخی کشورهای خارجی برای دلسرد کردن نیروهای مسلح ملی بولیواری، عنوان کرد که این افراد آنقدر ترسو هستند که حتی به خاطر وقوع این حادثه با نیروهای نظامی ابراز همدردی نیز نکردند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که «هوگو چاوز» فرمانده فقید ونزوئلا نیز در زمان رهبری خود همواره به تقویت نیروی هوایی این کشور با جنگنده‌های نظامی «سوخو» اصرار داشته است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در انتها تصریح کرد که جعبه سیاه جنگنده نظامی سقوط کرده این کشور نیز کشف شده و تحقیقات برای کشف علل این حادثه به صورت حرفه‌ای و علمی آغاز گردیده است.

نیروی مسلح ملی بولیواری ونزوئلا 18 سپتامبر (27 شهریور) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یک جنگنده هوایی «سوخو 30» متعلق به این نیروی نظامی در حین انجام مأموریت برای مراقبت از سرزمین‌های شمال غربی ونزوئلا در مرز مشترک این کشور با کلمبیا سقوط کرده است و دو تن از خلبانان سرنشین این جنگنده جان خود را از دست داده‌اند.

این حادثه در حالی اتفاق افتاده است که ونزوئلا برای جلوگیری از اقدامات قاچاقچیان و شبه نظامیان کلمبیایی، مرزهای خود را به روی کلمبیا بسته است.

به گزارش فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا 19 آگوست (28 مرداد) به «خوسه گرگوریو ویلما» فرماندار ایالت «تاچیرا» فرماندار ایالت مرزی ونزوئلا دستور داد تا مرز مشترک ونزوئلا و کلمبیا را به مدت 72 ساعت بسته و وضعیت هشدار در منطقه اعلام کند.

وی فردای همان روز یعنی 20 آگوست (29 مرداد) ضمن اعلام افزایش مدت بسته شدن مرز کشورش با کلمبیا تا زمان اطمینان از رفع خطر شبه‌نظامیان کلمبیایی، در شهرهای هم‌مرز با کلمبیا به مدت 60 روز وضعیت هشدار اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول