اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه آزاد قشم خبر داد

برگزاری مصاحبه و آزمون شفاهی 3 رشته دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد قشم

سرپرست دانشگاه آزاد قشم از انجام مصاحبه و آزمون شفاهی سه رشته دکترای تخصصی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری مصاحبه و آزمون شفاهی 3 رشته دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد قشم

منصور آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم با بیان اینکه در سال‌ جاری اقدامات بسیار خوبی در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد قشم انجام شده و شاهد رشد علمی مناسبی در منطقه هستیم، گفت: برای نخستین بار در قشم رشته حقوق خصوصی در مقطع کارشناسی ارشد واحد قشم راه‌اندازی شد و 60 دانشجو برای دو ترم مهر و بهمن در این رشته به ما معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد دانشجوهای دانشگاه آزاد قشم دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و می‌توانند در توسعه علمی و توسعه پایدار منطقه نقش بسیار موثر را ایفا کنند، افزود: در چهار مجموعه آموزش عالی دانشگاه آزاد بیش از 8 هزار دانشجو در رشته‌های کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

سرپرست دانشگاه آزاد قشم با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند سماء نیز امسال راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: از جمله اقدامات انجام در سه رشته دکترای تخصصی مرحله مصاحبه و آزمون شفاهی با حضور اساتید گروه‌های تخصصی این دانشگاه بوده که برای اولین بار درحال انجام است.

آزاد اضافه کرد: مرحله مصاحبه و آزمون شفاهی با حضور 120 داوطلب در سه رشته دکترای تخصصی شامل زبان انگلیسی، حقوق جزاء و حقوق بین‌الملل و مدیریت بازرگانی و بازاریابی از پنجشنبه 26 شهریور آغاز شده و تا امروز ادامه داشت که از بین این داوطلبین بخشی را به عنوان دانشجوی دوره تخصصی دکتری در مهرماه پذیرش خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه 100 رشته فعال در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی در مجموعه دانشگاه آزاد قشم فعال دایر است که  شامل چهار مجموعه تفکیک شده مرکز آموزش بین‌الملل قشم، معاونت سما، واحد قشم و دانشکده بین‌الملل پزشکی هستند، اظهار داشت: در دانشکده بین‌الملل پزشکی با توجه به مسائلی که در بخش بالین بوجود آمد برای بهبود کیفیت، پذیرش امسال را در بهمن ماه انجام خواهیم داد و با توجه به پیگیری‌های انجام شده مصوبات آن نیز آماده شده است.

وی با بیان اینکه پس از جلسات متعدد با وزارت بهداشت و سازمان تأمین اجتماعی با تعامل صورت گرفته انعقاد تفاهمنامه همکاری این دانشگاه با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سازمان تأمین اجتماعی امضاء شده است، یادآور شد: بیمارستان‌های خلیج فارس، شهید محمدی، سیدالشهداء و همچنین بیمارستان پیامبر اعظم قشم نیز به فیلد آموزشی این دانشگاه اضافه شده‌اند.  

سرپرست دانشگاه آزاد قشم  از راه‌اندازی رشته پرستاری و جذب سه نفر هیئت علمی در این رشته در دانشگاه آزاد قشم خبر داد و خاطرنشان کرد:  با توجه به نیاز منطقه‌ای و مذاکرات انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای رشته پرستاری با همکاری مستقیم بیمارستان پیامبر اعظم قشم از بهمن ماه راه‌اندازی و سه نفر دیگر هیئت علمی در این رشته نیز جذب می‌شوند.

آزاد مشکلات رشته پزشکی بخش بالین را نبود هیئت علمی در پنج سال گذشته عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده در سه ماه گذشته مجوزهای لازم از سازمان اخذ و تاکنون 9 نفر هیئت علمی در رشته پزشکی جذب و قرارداد آنها منعقد شده که امیدواریم با جذب هیئت علمی، مشکلات این بخش نیز رفع شود.

این مسئول با بیان اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده با توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی تا حدودی توانستیم افت دانشجویی را جبران کنیم، افزود: خوشبختانه واحد بین‌الملل که با بیش از 18 رشته ارشد فعالیت می‌کند به عنوان بازوی واحد قشم در موضوعات مالی و آموزشی توانسته تا حدی نیازهای آموزشی منطقه را هم تأمین کند و بر خلاف بقیه واحد‌های استان که با بحران مالی روبه‌رو هستند، ما در قشم هیچگونه مشکلی نداریم.

سرپرست دانشگاه آزاد قشم در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای پروژه ساخت دانشکده پزشکی واحد قشم به مساحت هفت هزار متر مربع در سایت 9 هکتاری پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این پروژه تا مهر سال آینده اجرایی شود.

آزاد در پایان با عنوان اینکه طرح بهسازی محیطی و فضای دانشگاه قطعاً بهبود می‌یابد، اضافه کرد: فضای آزمایشگاهی تا سه ماه آینده و ساختمان جدید پژوهشی شامل کتابخانه، سالن مطالعه، سالن بخش اطلاعات علمی، سالن مجلات علمی طی یک ماه آینده تجهیز و به صورت رسمی بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام/88003/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول