اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

ماجرای هزار و یک شب عذاب سلمان رشدی بعد از فتوای حضرت امام‌ خمینی

سلمان رشدی مرتد در کتاب «۲ سال، ۸ ماه و ۲۸ شب» سعی کرده است بر پایه داستانی تخیلی هم به نوعی از خود و زندگی مخفیانه و طرد شدنش بعد از فتوای حضرت امام خمینی(ره) دفاع کند و هم اسلام را شکست دهد!

ماجرای هزار و یک شب عذاب سلمان رشدی بعد از فتوای حضرت امام‌ خمینی

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اخیرا جدیدترین کتاب سلمان رشدی، نویسنده مرتد هندی تبار، با عنوان «دو سال، هشت ماه و 28 شب» منتشر شده و مانور رسانه‌های غربی برای پررنگ کردن این رمان و نویسنده‌ «آیات شیطانی» بار دیگر قوت گرفته است.

عنوان این کتاب یعنی «دو سال، هشت ماه و 28 شب» برابر است با هزار و یک شب که رشدی سعی کرده است بر پایه داستانی تخیلی هم به نوعی از خود و زندگی مخفیانه و ترد شدنش بعد از فتوای امام خمینی(ره) دفاع کند و هم اسلام را شکست دهد!

در این کتاب رشدی ابتدا از ابن رشد فیلسوف قرن 12 میلادی می‌گوید که با وجود مسلمان بودنش به خدا و روز قیامت اعتقاد نداشت و جهان را علت و معلولی می‌دید و هم اکنون به عنوان پدر سکولاریسم در دنیای غرب شناخته می‌شود. ( و پدر رشدی به خاطر علاقه‌ای که به ابن رشد داشت این نام خانوادگی را برای خود انتخاب کرد!) ابن رشد زندگی دشواری دارد کتاب‌های ابن رشد سوزانده می‌شود و او را تبعید می‌کنند( همانند سازی با اتفاقاتی که برای سلمان رشدی افتاد).

ماجرای داستان اینگونه شکل می‌گیرد که یک جن به نام دنیا عاشق ابن رشد می‌شود! و حاصل این عشق، به دنیا آمدن فرزندان زیادی توسط این جن است که بین آدم‌ها پخش می‌شوند...

پس از گذشت 800 سال یعنی در اواخر قرن بیستم دوباره حد و مرز بین دنیای جنیان و انسان‌ها برداشته می‌شود و جنگ سختی بین تاریکی و شیطان از یک طرف و جن خوب سلمان رشدی و فرزندانش اتفاق می‌افتد و این داستان تخیلی، داستان هزار و یک شب نبرد تاریکی با فرزندان دنیا است.

نکته جالب اینکه نیروهای تاریک و شیطانی در این کتاب دقیقا برابر با طالبان و اسلام و کشورهای اسلامی است و این نیروهای تاریک مخالف هنر، موسیقی، آزادی بیان، روزنامه نگاری، خنده و حقوق زنان هستند.

در مقابل فرزندان این رشد و دنیا(جن سلمان رشدی) نمادهایی از علم،‌ عقل و خردورزی و به طور دقیق‌تر سکولاریسم غربی هستند که با خرافه و جادو و شر مطلقی که این نویسنده از اسلام ساخته در هزار و یک شب مبارزه می‌کنند و سرانجام چنین جنگی از نظر نویسنده «آیات شیطانی» کاملا مشخص است.

تهیه و ترجمه از مهناز سعیدحسینی

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول