اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

یک متخصص اطفال و نوزادان در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

اثرات مصرف سیگار در مادران شیرده/ کم خوابی و استرس از دلایل کاهش شیر مادر

یک متخصص اطفال و نوزادان با اشاره به اثرات مصرف سیگار در دوران شیردهی مادران گفت: مواد مضر سیگار در شیر ترشح می شود و مادران باید از مصرف سیگار در دورانی که به فرزند خود شیر می‌دهند، خودداری کنند.

اثرات مصرف سیگار در مادران شیرده/ کم خوابی و استرس از دلایل کاهش شیر مادر

محمد حسین سلطان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در رابطه با عوامل موثر در کاهش شیر مادر اظهار داشت: نگرانی و استرس، خستگی، کم خوابی، کم غذائی، کم آبی از علل عمده کاهش شیر مادر به شمار می‌رود که بر همین اساس مادران باید به تغذیه و میزان فعالیت خود برای کاهش نیافتن شیر خود توجه داشته باشند.

این متخصص نوزادان و اطفال افزود: مصرف داروهای ضد سرطان، داروهای محرک و مخدر، ید رادیواکتیو، بروموکریپتین و لیتیوم در دوران شیردهی ممنوع است و مصرف آن عوارض زیادی برای نوزاد دارد.   

وی با بیان اینکه انسولین و هپارین مصرف آن در شیردهی مانعی ندارد، افزود: مصرف قرص سدیم، فلوراید و آهن نیز در این دوران مانعی نداشته ولی به طور کلی مادران در دوران شیردهی برای مصرف انواع دارو از پزشک مشورت بگیرند و سرخود نسبت به مصرف داروها اقدام نکنند.

سلطان‌زاده با اشاره به اثرات سوء دود سیگار بر شیر مادر ادامه داد: مواد مضر سیگار در شیر ترشح می‌شود. بنابراین مادران شیرده به شدت باید از مصرف سیگار در دورانی که به فرزند خود شیر می‌دهند، خودداری کنند.

 این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: حشره کش‌ها به مقدار کم از شیر دفع می شود و از اثرات سوء آن اطلاع دقیقی در دست نیست ولی توصیه می‌شود مادران شیرده کمتر در محیطی قرارگیرند که از حشره کش‌ها استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

   

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول