اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بازگشت موفقیت‌آمیز فضاپیمای «سایوز»

فضاپیمای «سایوز» که چندی قبل از ایستگاه پایگاه فضایی «بایکونور» قزاقستان به فضا پرتاب شده بود به همراه 3 خدمه به زمین بازگشت.

بازگشت موفقیت‌آمیز فضاپیمای «سایوز»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از «تدی کز»، فضاپیمای «سایوز» به همراه 3 فضانورد که چندی قبل از پایگاه فضایی «بایکونور» قزاقستان به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شده بود، موفقیت آمیز به زمین بازگشت.

بر این اساس، «گنادی پادلکو» از شرکت «روس کوسموس»، «آیدین آیمبیتوف» فضانورد قزاق و «آندریاس موگینسین» فضانورد دانمارکی در ساعت 6 و 52 دقیقه صبح به وقت قزاقستان در منطقه «کاراگاندو» این کشور به زمین نشستند.

تمام عملیات این فضاپیما به صورت عالی انجام شده و هر 3 فضانورد در حالت نرمال قرار دارند.

فضاپیمای «سایوز TMA-18M» در تاریخ 2 سپتامبر (شهریور) از پایگاه فضایی بایکونور به فضا پرتاب و 4 سپتامبر همین ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی پیوست.

این اولین پرواز برای «آیدین آیمبیتوف» فضانورد قزاق و «آندریاس موگینسین» فضانورد دانمارکی شمرده می‌شود.

پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان، قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تشکیلات پرتاب فضایی فعال در جهان است، این پایگاه رکورددار تعداد پرتاب‌های فضایی در جهان است.

این پایگاه به نوعی یکی از سمبل‌های قدرت شوروی سابق به حساب می‌آمد و امروزه نیز اگرچه کنترل آن در دست روس‌هاست اما مرکزی برای مطرح‌ شدن قزاقستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول