اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نشست وزرای دفاع «همسود» در دوشنبه؛ امنیت محور مذاکرات

همزمان با وقوع تحرکات اخیر امنیتی در تاجیکستان، منابع خبری از گردهمایی وزیران دفاع و امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (همسود) در دوشنبه پایتخت تاجیکستان خبر می‌دهند.

نشست وزرای دفاع «همسود» در دوشنبه؛ امنیت محور مذاکرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، همزمان با وقوع تحرکات اخیر امنیتی در تاجیکستان، منابع خبری از گردهمایی وزیران دفاع و امور خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (همسود) در دوشنبه پایتخت تاجیکستان خبر می‌دهند.

به نقل از خبرگزاری «آسیا پلوس»، در حاشیه نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی که قرار است در تاریخ 15 سپتامبر سال جاری در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شود، گردهمایی وزرای دفاع و امور خارجه کشورهای عضو این سازمان نیز برنامه ریزی شده است.

گفته می‌شود، وزیای دفاع و امور خارجه ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان در این نشست حضور خواهند داشت و آخرین اوضاع امنیتی منطقه خصوصا تحولات مرزهای تاجیکستان-افغانستان و همچنین تحولات اخیر امنیتی در داخل خاک تاجیکستان رامورد بررسی قرار خواهند داد.

جمعه هفته گذشته، براثر حمله گروهی مسلح به مراکز وزارت کشور و وزارت دفاع تاجیکستان، حداقل 9 پلیس ویژه جان خود را از دست دادند.

همچنین بنابر اعلام وزارت کشور تاجیکستان تاکنون، 56 نفر در این رابطه بازداشت و 17 نفر در درگیری با نیروهای امنیتی تاجیک، کشته شده‌اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول