اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا و آمریکا به دنبال عادی‌سازی روابط دیپلماتیک

رسانه ونزوئلایی «تله سور» گزارش داد که وزیرخارجه ونزوئلا و همتای آمریکایی وی طی یک مکالمه تلفنی بر عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین دو کشور تاکید کردند.

ونزوئلا و آمریکا به دنبال عادی‌سازی روابط دیپلماتیک

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته اعلام کرد که با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا مکالمه‌ای تلفنی داشته و دو طرف ضمن بررسی اوضاع کنونی منطقه، بر عادی‌سازی روابط دیپلماتیکی بین دو کشور تاکید کرده‌اند.

وی تصریح کرد: «کری» با من تماس گرفت و ما صحبت کردیم البته مکالمه آرام و روان پیش رفت اما گاهی نیز به تشنج کشیده شد.

وی اذعان داشت: با وجود رفتارهای اخیر آمریکا و کارشکنی‌های این کشور در امور ونزوئلا روز گذشته با «جان کری» مکالمه‌ای تلفنی داشتم و دو طرف در راستای آغاز گفت‌و‌گو دوستانه و ایجاد روابط دیپلماتیکی مستحکم بین دو کشور  آمریکا و ونزوئلا به بحث و گفت‌وگو پرداختیم.

وی در ادامه افزود که از شرافت و کرامت ملت ونزوئلا و دولت این کشور حمایت خواهد کرد.

«رودریگز» توضیحات بیشتری از محتوای مکالمه خود با وزیر امور خارجه آمریکا نداد و به اشاره کوتاهی از این گفت‌و‌گو بسنده کرد.

به گزارش فارس، روابط بین آمریکا و ونزوئلا پس از آن که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا طی یک حکم اجرایی دولت ونزوئلا را تهدیدی غیرعادی و فوق العاده برای امنیت ملی و سیاست خارجی کشور خود خطاب و 7 مقام دولتی ونزوئلا را نیز تحریم کرد، متشنج شد؛ اقدامی که انتقادات مقامات بلند پایه ونزوئلا و رهبران بیش از 40 کشور جهان را برانگیخت.

3 ژوئن 2015 (13 خرداد) نیز رئیس مجلس ملی ونزوئلا عنوان کرد که بخش‌های امپریالیستی آمریکا درصدد ایجاد موانع در روابط میان این کشور و ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول