اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

شرفخانی در اختتامیه طرح رحله:

تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به اقدام جهادی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، گفت: تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است.

تربیت حافظان قرآن سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان است

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در آئین اختتامیه طرح رحله طی سخنانی با اشاره به رخنه فرهنگی دشمن در کشور گفت: رهبر معظم انقلاب در یکی از بیانات خود فرمودند در عرصه فرهنگ من به معنی واقعی کلمه احساس نگرانی می‌کنم. حدود 6 ماه قبل از این صحبت هم ایشان فرمودند که دشمن به بهانه مذاکرات به دنبال رخنه فرهنگی در کشور است همچنین مسئولان کشورهای مستکبر دنیا صراحتاً‌ گفته‌اند که ما به دنبال براندازی در ایران نیستیم بلکه به دنبال تغییر رفتار در بین ایرانیان هستیم. همه این‌ها نشانه تلاش دشمن برای نفوذ در فرهنگ کشور ما است.

مهم‌ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی

شرفخانی ترویج قرآن کریم را مهمترین راه برای مقابله با نفوذ فرهنگی کشور دانست و گفت:‌ اگر بخواهیم در مقابل نفوذ فرهنگی دشمن مانعی ایجاد کنیم راهی جز ترویج فرهنگ قرآن نداریم و با این طریق می‌توانیم از رخنه فرهنگی دشمنان جلوگیری کنیم.

وی حرکت موسسه بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن را سدی بزرگ در برابر نفوذ فرهنگی دشمن دانست و گفت: کار ارزشمند موسسه بیت‌الاحزان در راستای تربیت حافظان قرآن بزرگ‌ترین سد در برابر نفوذ فرهنگی دشمن است و باید من و شما در ادامه این حرکت هر کدام به یک موسسه قرآن تبدیل شویم.

ترویج دهنده سیره امام خمینی(ره) باشیم

وی با اشاره به ضرورت ترویج سیره امام راحل توسط حافظان قرآن گفت: امام خمینی (ره) انسانی بود که وقتی با بیماری چشم مواجه شد و پزشک ایشان را از خواندن قرآن منع کرد فرمودند من چشمی که نتوانم با آن قرآن بخوانم را نمی‌خواهم پس ما امروز در جوار مرقد امام باید با خود عهد ببندیم که با سیره امام آشنا شویم و مروج این سیره ارزشمند که سیره قرآنی است باشیم.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف با اشاره به ضرورت تربیت حافظ قرآن توسط هر کدام از شرکت‌کنندگان طرح رحله افزود: شکر این نعمت که امروز هر کدام از شما حافظ قرآن شده‌اید این است که با خود عهد کنید هر کدام حداقل تا سال آینده 20 نفر را حافظ قرآن کنید و امید است سال آینده شاهد حضور 20هزار حافظ قرآن در طرح رحله باشیم.

طرح رحله کاری جهادی و آغازگر حرکتی عظیم‌تر است

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم سیدعلی سرابی رئیس هیأت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی طی سخنانی با اشاره به اهتمام نظام جمهوری اسلامی به ترویج قرآن کریم و تربیت حافظان قرآن گفت:‌ در ایام پیش از انقلاب حافظ قرآن چندانی در کشور وجود نداشت اما بعد از انقلاب و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امروز جریان حفظ مانند بسیاری از جریان‌های فرهنگی مشهود است و چشم‌انداز تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ترسیم شده است.

وی برگزاری طرح رحله و طرح‌های مختلف قرآنی توسط موسسه بیت‌الاحزان را کاری جهادی دانست و گفت: چنین کاری یک جهاد فرهنگی و قرآنی که به خوبی به ثمر نشسته و حضور شما در این مکان یک مشتی است که نشانه خروار است و می‌تواند آغاز حرکت‌های بزرگ‌تر باشد.

سرابی تحقق تربیت 10 میلیون حافظ را امری میسر دانست و گفت: برخی تحقق تربیت 10 میلیون حافظ را بسیار دشوار می‌دانند اما با همین روحیه جهادی که آقای شاهسونی و همکارانشان دارند می‌توانند در یک چشم‌انداز 10 ساله به این هدف رسید.

وی با اشاره به اینکه باید حافظ قرآن عامل قرآن هم باشد گفت: حافظ قرآن نه تنها حافظ عبارات بلکه حافظ حدود قرآن هم است اینکه امام خمینی (ره) موفق شدند سلطه‌گران را سر جای خودشان بنشانند از برکت قرآن و به خاطر عمل به دستورات قرآن است و خود امام هم فرمودند قرآن کتاب انقلاب ماست پس بدانید قرآن کریم برکات خود را به کسانی می‌دهد که عامل به قرآن کریم باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول