اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

معاونت قرآنی ارشاد عملکرد یک‌ساله خود را تشریح کرد

ارسال بیش از 27 هزار جلد قرآن به استان‌ها/ راه‌اندازی بانک اطلاعات مؤسسات

همزمان با بزرگداشت هفته دولت، گزارش عملکرد یک‌سال گذشته معاونت قرآن و عترت ارشاد اعلام شد. بر اساس این گزارش این معاونت در یک سال اخیر 27 هزار و 735 جلد قرآن کریم به استان‌ها و مؤسسات تابعه ارسال کرده است.

ارسال بیش از 27 هزار جلد قرآن به استان‌ها/ راه‌اندازی بانک اطلاعات مؤسسات

به گزارش خبرگزاری فارس، معاونت قرآن و عترت ارشاد در هفته دولت گزارشی از عملکرد خود در یک سال گذشته را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، برگزاری نمایشگاه بین­‌المللی قرآن کریم با تغییرات گسترده و مکان جدید با رویکرد اقتصاد مقاومتی و صرفه­‌جویی و مشارکت سایر سازمان­‌ها به ویژه شهرداری تهران، تغییر رویکرد از سنتی به سمت بهره­‌مندی از فن‌آوری‌های نوین، هنر و شاخه‌های آن خصوصاً جهت­‌دهی فعالیت­‌های تولیدی به سمت تولید آثار فاخر هنری در بخش سینما و هنرهای تجسمی و احیاء، راه‌­اندازی و تشکیل منظم جلسات کمیسیون تبلیغ و ترویج و کارگروه‌های مربوطه و شرکت فعال در شورای توسعه فرهنگ قرآنی از جمله رویکردهای معاونت قرآن و عترت در یک سال گذشته است.

این گزارش حاکی است، برگزاری بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، طراحی درگاه بین‌المللی قرآن و عترت در جهت حمایت از ارتقاء فعالیت‌های قرآن و عترت در فضای مجازی، راه‌اندازی سامانه آزمون‌های قرآن و عترت با الکترونیکی کردن تمام فرایندها و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی حافظان قرآن آزمون‌های سراسری از جمله اقدامات معاونت قرآن و عترت در سال گذشته است.

بنابر این گزارش از دیگر اقدامات این معاونت می‌توان به راه‌اندازی بانک اطلاعات مؤسسات قرآن و عترت سراسر کشور، تدوین طرح جامع نظارت بر مؤسسات قرآن و عترت استان‌ها، تدوین کتابچه بانک اطلاعات موسسات فرهنگ قرآن و عترت، تصویب ارائه تسهیلات توسط صندوق اعتباری هنر به فعالان قرآنی و تهیه و ارسال 13 هزار و 306 جلد کتاب، 3 هزار و 588 عدد لوح فشرده با موضوع قرآن و عترت و 27 هزار و 735 جلد قرآن کریم به استان‌ها و موسسات تابعه اشاره کرد.

همچنین ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن و پیگیری امور مربوط به نمایشگاه در طول سال، طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه فاتحان آسمان، معرفی چهره‌های ایثارگر قرآنی در جهت تأسیس موسسات قرآنی، اجرای طرح ملی تلاوت در 15 استان کشور و اجرای دوره‌های سراسری تربیت معلم نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از جمله اقدامات این معاونت در یک سال گذشته است.

علاوه بر این، تسریع در صدور مجوز موسسات قرآنی برای مشارکت بیشتر مردم در فعالیت‌های قرآنی از جمله اقدامات این معاونت است و در سال 1393 برای حدود 500 موسسه قرآنی مجوز فعالیت صادر شده است. برگزاری همایش تجلیل از قرآن آموزان و موسسات و مربیان برگزیده قرآنی، برنامه‌ریزی در جهت برگزاری جشنواره آیات و برگزاری مسابقات تسنیم با هدف تولید و ترویج قرآن کریم بین همکاران ستادی و صف را نیز می‌توان از دیگر اقدامات معاونت قرآن و عترت در یک سال گذشته نام برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول