اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سرگردانی متقاضیان برای نقل و انتقال مسکن مهر پردیس

با توجه به انتشار اخباری مبنی بر آغاز نقل و انتقال مسکن مهر پردیس، متقاضیان زیادی برای این منظور مراجعه کرده‌اند اما با موانع مختلفی مواجه شدند.

سرگردانی متقاضیان برای نقل و انتقال مسکن مهر پردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با توجه به انتشار اخباری مبنی بر آغاز نقل و انتقال مسکن مهر پردیس، متقاضیان زیادی برای این منظور مراجعه کرده‌اند اما با موانع مختلفی در این راستا مواجه شده‌اند.

برای روشن شدن این موضوع که آیا هیچ‌گونه بخشنامه‌ای تا به امروز برای نقل و انتقال مسکن مهر به امور واگذاری عمران پردیس ابلاغ نشده یا نه و برای جلوگیری از سرگردانی متقاضیان برای نقل و انتقال مسکن مهر پردیس بیان نکاتی ضروری است که بر خود لازم دانستیم تا به آنها بپردازیم.

در روز 27 مرداد ماه امسال در سایت شرکت عمران پردیس این موضوع انعکاس یافت:

در راستای اجرای بخشنامه شماره 12177/100/02 مورخ 1393/03/13 وزارت راه و شهرسازی، به اطلاع کلیه متقاضیان دارای واحد مسکن مهر می‌رساند که فرآیند نقل و انتقال مسکن مهر نهایی شده است.

متقاضیان با در دست داشتن مدارک ذیل، پس از اعلام آغاز نقل و انتقال می‌توانند به سالن شماره سه کارگزاری مسکن مهر مراجعه و نسبت به نقل و انتقال اقدام کنند.

1- قرارداد / صورت‌جلسه انتخاب واحد

2- مدارک شناسایی خریدار و فروشنده

3- حضور همزمان خریدار و فروشنده

کلیه متقاضیان دارای کارت قسط باید ابتدا برای انتقال تسهیلات به بانک مسکن مراجعه کرده و پس از انجام آن، به همراه نامه‌ای از سوی بانک به کارگزاری مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه کنند.

در این بخشنامه ذکر شده متقاضیان با اعلام آغاز نقل و انتقال می‌توانند در کارگزاری حضور داشته باشند و مورد دیگر طبق گفته مسئولان این نقل و انتقال فقط برای فاز 3 امکان‌پذیر است.

اما با توجه به شواهد و تماس خبرنگار خبرگزاری فارس با امور واگذاری شرکت عمران شهر جدید پردیس مدیران این واحد موضوع واگذاری را فقط برای فاز 3 این شهر دانستند که آن هم تاکنون برای یک مورد محقق شده است و برای فازهای دیگر مانند پنج، هشت، 11 و ... این نقل و انتقال میسر نخواهد بود، دلیل آن هم نبود استعلام ثبت اعلام شده است و بنابر اظهارات مسئولان تاکنون کمی بیش از 2 هزار واحد از 90 هزار واحد استعلام ثبت را دریافت کرده‌اند.

با توجه به اینکه اگر استعلام 90 هزار واحد مسکن مهر پردیس هم از سوی ثبت در ماه‌های آینده صادر شود، باز هم نقل و انتقالی انجام نمی‌شود، چون بیش از 90 درصد مسکن مهر پردیس به صورت وکالت‌نامه‌ای واگذار شده است؛ اما باز هم دستور و بخشنامه‌ای برای قبول وکالتنامه برای نقل و انتقال صادر نشده و متقاضیان بعد از مراجعه با درهای بسته و اینکه هنوز استعلام اداره ثبت نیامده مواجه می‌شوند یا بعد از این مورد این مسئله بیان می‌شود که وکالت نامه مورد تأیید نیست.

در حالی‌که حبیب‌الله طاهرخانی عضو هیئت‌ مدیره شهرهای جدید کشور و معین ویژه شهر جدید پردیس در روز چهارم تیر ماه گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در خصوص نقل و انتقال مسکن مهر پردیس انجام داد که در زیر مطالب آن را می‌خوانیم:

عضو هیئت‌ مدیره شهرهای جدید کشور اظهار داشت: در این زمینه، هفته گذشته نیز دفتر امور مسکن کارگاهی آموزشی را دایر کرد.

وی گفت: طبق بازخوردهایی که از شهرهای دیگر گرفته بودیم و علی‌رغم اینکه امکانات سامانه‌ای آماده و دستورالعمل‌های آن توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود، بازخوردهایی داشتیم که در برخی شهرها این مورد اجرایی نشده و در جلسه‌ای که داشتیم، نظرات شهرهای مختلف در این موضوع اخذ شده است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: مانع جدی در اجرایی شدن این مورد وجود ندارد؛ اما یکسری موانع محدودتری دیده می‌شود و در حال حاضر نیز نقل و انتقال ثانویه مسکن مهر قابل اجرا است.

طاهرخانی بیان کرد: این طرح در خیلی از شهرها مانند سهند و... اجرا شده؛ اما در شهرهای جدید اطراف تهران به‌صورت جدی ورود پیدا نکرده بودیم که مطابق با دستورالعمل ذکرشده می‌توان این نقل و انتقال را انجام داد.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن نقل و انتقال مسکن مهر در شهر جدید پردیس گفت: این آمادگی در کارگزاری شرکت عمران شهر جدید پردیس وجود دارد و بستر سامانه‌ای فراهم و آموزش لازم در کارگاه‌های آموزشی به کارکنان داده شده است و هیچ مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود ندارد؛ اگر متقاضیان برای نقل و انتقال به کارگزاری مراجعه کنند، از امروز این طرح قابل اجرا است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: تعدادی از متقاضیانی که فروش اقساطی دارند، باید از طریق بانک کار را آغاز و سپس به شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه و نقل و انتقال را پیگیری کنند.

طاهرخانی بیان کرد: متقاضیانی که پروژه مسکن آن‌ها تکمیل نشده، می‌توانند به کارگزاری مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه کنند و از سوی شرکت عمران به بانک معرفی می‌شوند تا ادامه کار انتقال حذف متقاضی اول و ورود متقاضی جدید را در سیستم انجام دهند.

عضو هیئت‌ مدیره شرکت شهرهای جدید کشور ادامه داد: این نقل و انتقال مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است؛ تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر به اشکال مختلف دست به دست شده است و می‌توان گفت در این انتقال‌های غیررسمی برخی افراد متضرر شده‌اند و پرونده‌هایی نیز در دستگاه قضا در این خصوص تشکیل شده اما با این اقدام، راه کلاهبرداری برای افراد سودجو بسته خواهد شد.

طاهرخانی افزود: اولویت نخست برای نقل و انتقال با افرادی است که متقاضی اول به همراه خریدار به کارگزاری مراجعه کنند؛ در حال حاضر افرادی که با وکالت‌نامه و ... واحد را خریداری کرده‌اند، نباید حضور پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: اولویت با حضور فیزیکی متقاضی اول به همراه خریدار است و زمان حضور آن دسته از افراد که با وکالت‌نامه و... واحد را خریداری کرده‌اند، متعاقباً اعلام خواهد شد.

حال سؤال اینجاست که اگر نقل و انتقال میسر نیست، چرا مسئولان اخباری از این دست را اعلام می‌کنند و حضور مردم را برای نقل و انتقال خواهان می‌شوند که این باعث سردرگمی و اتلاف وقت مردم می‌شود.

انتهای پیام/67016/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول