اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور:

امضای موافقتنامه بین نظام پزشکی و معاونت اجتماعی قوه قضاییه قریب‌الوقوع است/ حوادث اخیر فرصتی برای تحکیم روابط جامعه پزشکی و قوه قضاییه است

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به امضای قریب‌الوقوع موافقتنامه در حوزه پیشگیری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: حادثه ممسنی فارس فرصتی برای تحکیم روابط جامعه پزشکی و قوه قضاییه است.

امضای موافقتنامه بین نظام پزشکی و معاونت اجتماعی قوه قضاییه قریب‌الوقوع است/ حوادث اخیر فرصتی برای تحکیم روابط جامعه پزشکی و قوه قضاییه است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در دیدار اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی با رئیس قوه قضاییه سازمان نظام پزشکی را از قدیمی‌ترین مجموعه‌های حوزه پزشکی توصیف کرد و گفت: امروز در 198 شهرستان کشور دادسرای انتظامی وجود دارد و 212 هیأت بدوی در کشور مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 38 هیأت انتظامی در استان‌ها مشغول فعالیت هستند و مجموعاً 1200 دادیار از افراد با وجاهت بین مردم و پزشکان در مجموعه نظام پزشکی فعالیت می‌کنند.

زالی تصریح کرد: 1500 نفر از اساتید دانشگاه و پزشکان خوشنام کشور در فایل کارشناسان نظام پزشکی قرار دارد و بیش از 4 هزار نفر در مجموع شهرستان‌های کشور در ارگان‌های انتظامی نظام پزشکی کشور مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: دو نفر از قوه قضاییه در هیأت‌های انتظامی حضور دارند که یکی از آنها قاضی و دیگری نماینده پزشکی قانونی هستند و این موضوع تا آنجا اهمیت دارد که رئیس قوه قضاییه یکی از قضات مبرز را بلافصل در این هیأت معرفی کرده است.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم نظر همکاران در قوه قضاییه را جلب کنیم تا مرجعیت کارشناسی نظام پزشکی در مسائل پزشکی محقق شود.

زالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بین آرای صادره در هیأت‌های انتظامی استان تهران و مجموعه تعزیرات حکومتی از نظر نوع آرا و قدر مطلق صدور آرا همخوانی وجود داشته است که تا حدی نشان دهنده اتقان آرای نظام پزشکی است و امیدواریم بتوانیم با اقدامات خود بیش از گذشته نظر قضات قوه قضاییه را جلب کنیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: در حوزه پیشگیری نیز در حال امضای قریب‌الوقوع موافقتنامه‌ای با معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در حوزه پیشگیری از جرایم پزشکی هستیم.

وی گفت: حوادث اخیر در ممسنی فارس می‌تواند فرصت تحکیم روابط دو طرف باشد همچنان که من در شورای تأمین استان فارس حضور یافتم شاهد رابطه بسیار خوب بین پزشکان و قضات بودم که ما قدردان این روابطیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول