اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در جریان پرونده فساد مالی شرکت «پتروبراس»

رئیس کنگره برزیل به جرم فساد محکوم شد

رسانه ونزوئلایی تله‌سور گزارش داد که دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی شرکت نفتی و دولتی «پتروبراس» در برزیل، رئیس کنگره این کشور را به کلاهبرداری در این شرکت محکوم کرده است.

رئیس کنگره برزیل به جرم فساد محکوم شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور» ،قاضی پرونده فساد مالی شرکت نفتی و دولتی «پتروبراس» به طور رسمی «ادواردو کونها» رئیس کنگره و هیئت نمایندگان این کشور را به فساد و دست داشتن در این پرونده پولشویی محکوم کرد.

به گفته این قاضی، دادستان کل کشور طی ارسال شکایتی علیه «کونها» به دیوان عالی برزیل خبر داد که وی ضمن دریافت رشوه‌ای به مبلغ پنج میلیون دلار اجازه ساخت دو کشتی‌ کاوشگر برای شرکت پتروبراس را در فاصله زمانی ژوئن 2006 تا اکتبر 2012 صادر کرده است.

«کونها» یکی از ساسیتمداران قدرتمند و با نفوذ برزیل به شمار می‌رود که پس از افشای اعترافات یکی از متهمان این پرونده در پرداخت رشوه به وی به یکی از مخالفان جدی دولت «دیلما روسف» رئیس جمهور این کشور آمریکای جنوبی نیز تبدیل شده است.

رئیس کنگره برزیل به همراه « سولانخه آلمه‌ایدا» نماینده سابق برزیلی به جرم فساد و پولشویی از سوی دادستان محکوم شده است.

طبق تحقیقات صورت گرفته، شبکه فساد بین سال‌های 2006 تا 2014، حدود 10 هزار میلیون رئال (واحد پول برزیل) معادل تقریبا 3 هزار و 850 میلیون دلار برای فاکتورهای مازاد قراردادهای «پتروبراس» صرف کرده است.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول