اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

طی مراسمی در فرهنگسرای اندیشه

محصولات جدید رادیو قرآن و اتحادیه تشکل‌های قرآنی رونمایی می‌شود

طی مراسمی در فرهنگسرای اندیشه محصولات جدید رادیو قرآن و اتحادیه تشکل‌های قر‌آنی کشور رونمایی و عرضه می‌شود.

محصولات جدید رادیو قرآن و اتحادیه تشکل‌های قرآنی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، آیین افتتاح طرح جدید رادیو قرآن روز پنجشنبه 29 مرداد‌ماه با حضور جمع کثیری از فعالان قرآنی و خانواده‌های مخاطب طرح رادیویی قرآن، کتاب زندگی برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت 10 لغایت 12:30 در محل فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد، از سه دستاورد کلان و جدید رادیو قرآن با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور رونمایی شد.

این سه دستاورد قرآنی شامل نرم‌افزار «صدای تلاوت» شامل بانک جامع تلاوت قرآن کریم، نسخه رسمی نرم‌افزار کاربردی «صدای قرآن» و همچنین آلبوم صوتی «مهر و ماه» که شامل قطعات صوتی اناشید در مدح پیامبر اکرم(ص) و مولا علی(ع) با صدای حسن خانچی است.

همچنین در این مراسم که با همکاری مرکز بانوان قرآن پژوه برگزار می‏‌شود، جمعی از بانوان قرآن پژوه با عنوان «خانواده یاسین» که ارتباط روزانه با سوره مبارکه یس در قالب‌های قرائت، حفظ و تدبر را در دستور کار خود دارند، حضور خواهند داشت.

از دیگر برنامه‌های این همایش، برنامه تجلیل و اهدای لوح سپاس به 12 برگزیده نخستین جشنواره رسانه‌های مکتوب و دیجیتال قرآنی کشور (اتقان) است که توسط اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با مشارکت رادیو قرآن از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار شد.

نرم‌افزار جامع صدای تلاوت، نخستین و تنها نرم‌افزار کاربردی این حوزه در جهان اسلام به شمار می‌رود که در طول بیش از پنج سال، با تلاش کارشناسان حوزه تلاوت در رادیو قرآن تاکنون بیش از 20 هزار قطعه تلاوت ارزشمند از قرآن کریم را با صدای 313 قاری قرآن کریم از کشورهای مختلف به صورت کارشناسی و ارزیابی شده در خود جای داده است. از محصولات این نرم‌افزار هم‌اکنون در پخش رادیو قرآن و رادیو تلاوت به صورت روزانه بهره‌برداری می‌شود.

همچنین نرم افزار کاربردی صدای قرآن نیز پیشتر در نسخه آزمایشی خود قابلیت بهره‌برداری پیدا کرده بود و در ایام مسابقات سراسری قرآن و نیز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از طریق تلفن‌های همراه با سیستم عامل اندروید مخاطبان را همراهی می‌کرد و هم‌اکنون با تلاش کارشناسان حوزه چند رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی رادیو قرآن، نسخه رسمی آن آماده بهره‌برداری عموم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول