اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه اصحاب رسانه:

خبرنگاران از تجربه‌های مطالعاتی خود گفتند/ مختارپور: از ترویج کتابخوانی در رسانه‌ها حمایت می‌کنیم

دبیرکل نهادکتابخانه‌های عمومی کشور گفت: نهادکتابخانه‌های عمومی کشور آماده است تا هر برنامه‌ای که توسط رسانه‌‌ها برای ترویج کتابخوانی به نام همان رسانه صورت بگیرد را بدون هیچ شائبه‌ای حمایت کند، تا کتابخوانی گسترش یابد.

خبرنگاران از تجربه‌های مطالعاتی خود گفتند/ مختارپور: از ترویج کتابخوانی در رسانه‌ها حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه اصحاب رسانه عصر روز گذشته بیست و ششم مرداد با همکاری فرهنگسرای رسانه و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد اللهیاری معاون امور کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ای نهاد کتابخانه‌های کل کشور، خبرنگاران، روزنامه نگاران حوزه‌ کتاب و فعالان رسانه‌ای در این فرهنگسرا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، ابتدا هر یک از خبرنگاران به معرفی کتاب مدنظر خود پرداختند و سپس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سخنانی اظهار داشت: طی سه ماه گذشته نزدیک به 30 نشست کتابخوان برگزار شده که در آنها مجموعا حدود 300 کتاب معرفی و به اشتراک گذاشته شده است.

مختارپور این نشست با اهالی رسانه را یکی از بهترین نشست ها دانست و تصریح کرد: در معرفی کتاب‌های صورت گرفته توسط خبرنگاران، مشخص بود که این اطلاعات پیرامون کتاب‌ها از جستجوهای اینترنتی نیست بلکه از مطالعات دقیق خودشان است، همین جلسه نشان داد که هنوز هم یکی از موثرترین گروه‌ها برای معرفی و ترویج کتاب فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران هستند.

به گفته وی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آماده است تا هر برنامه‌ای که توسط رسانه‌‌ها برای ترویج کتابخوانی به نام همان رسانه صورت بگیرد را بدون هیچ شائبه‌ای حمایت کند، تا کتابخوانی گسترش یابد. تصور می‌کنم قبول داشته باشید که گاهی اوقات می‌توان فضا را با خوشبو کننده‌های شیمیایی با عطر و رایحه گل یاس معطر کرد اما می توان وقت گذاشت و آبیاری کرد و چند بوته یاس کاشت که همان رایحه ماندگار و طبیعی باشد؛ بارها گفته ام اگر کتابخوانی رایج شود عطر کتابخوانی طبیعی منتشر خواهد شد و جامعه ای که کتابخوان باشد در رعایت حق دیگران ، حقوق رسانه‌ای، در عدم ورود به حوزه‌های مثل اهانت و افشاگری خود را نشان خواهد داد. در جامعه کتابخوان عطر کتابخوانی از همه اجزاء آن جامعه به مشام اهالی آن جامعه خواهد رسید.

در این نشست منصور ضابطیان کتاب «مارک و پلو»، صادق وفایی کتاب «جزء از کُل»، مارال دوستی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن»، علیرضا معینی کتاب «هشت کتاب»، محمد صالح حجت الاسلامی کتاب «سفره‌های افطاری»، نفیسه اسماعیلی کتاب «چتر بازی در امواج»، عبدالله روا کتاب «نفحات نفت»، شبنم رجبی کتاب «در صحبت قرآن»، امیرعلی نبویان کتاب «بهترین داستان‌های کوتاه چخوف»، سهراب تازیکه کتاب «تقسیم کیک قدرت»، معصومه نیک‌نیا کتاب «بازمانده روز»، حمید بهشتی کتاب «پاپاراتزی نیستم» را به حاضرین معرفی کردند.

سلسله نشست‌های«کتاب‌خوان» به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود.

کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتابخوانی در این نشست به معرفی کتاب‌های موردنظر خود پرداختند. در این جلسات که در فضایی صمیمی و با محوریت کتاب برگزار می‌شود، فرد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارد. 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول