اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در گزارش خبرنگار روزنامه وابسته به یهودیان آمریکا صورت گرفت

خبرنگار روزنامه «فوروارد»: از آزادی مردم ایران برای انتقاد از دولت و حکومت خود شگفت‌زده شدم‎

اولین خبرنگار یک روزنامه وابسته به یهودیان آمریکایی که به تهران سفر کرده است گزارش داد که وی نشانه و شواهد زیادی درباره اینکه ایران بخواهد اسرائیل را نابود کند در ایران بدست نیاورده است.

خبرنگار روزنامه «فوروارد»: از آزادی مردم ایران برای انتقاد از دولت و حکومت خود شگفت‌زده شدم‎

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، اولین خبرنگار یک روزنامه وابسته به یهودیان آمریکایی از ایران گزارش داد که وی نشانه و شواهد زیادی درباره اینکه ایران بخواهد اسرائیل را نابود کند در ایران بدست نیاورده است.

به گزارش نیویورک تایمز، «لری کهلر اسس» معاون سردبیر خبر در مجله فوروارد که به ایران رفته می‌گوید او برخلاف ادعای پردامنه منتقدان توافق هسته‌ای ایران، در این کشور نشانه کمی از اینکه خواهان نابودی اسرائیل باشد، دیده است.

این خبرنگار وابسته به یکی از مهمترین روزنامه‌های آمریکایی وابسته به یهودیان این کشور تاکید کرد که مردم ایران شامل یهودیان ایرانی خواهان و علاقه‌مند به تعامل با کشورهای خارجی هستند و همچنین خواهان انتقاد درباره دولت خودشان هستند.

وی در این گزارش همچنین با تاکید بر اینکه اگرچه انتقادات گسترده‌ای درباره اسرائیل و سیاستهایش در قبال فلسطینیان شنیده، ادعا کرد که در ایران برخی‌ها از راه حل تشکیل دو دولت اسرائیلی و فلسطینی حمایت می‌کنند.

وی همچنین در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر اینکه در ایران آزادی اظهارنظر وجود دارد، نوشت: «من مرتبا با آمادگی ایرانیها برای طرح انتقادات صریح از دولتشان مواجه شدم گهگاه این انتقادات را با دوربین ضبط کردم».

خبرنگار آمریکایی همچنین در ادعایی بی اساس یهودیان ایرانی را «شهروندان درجه دومی که به خوبی از آنها حفاظت شده» خوانده است.

عضو ارشد تحریریه روزنامه «فوروارد» درباره یهودیان ایرانی نوشت: «آنها به طور کلی اجتماعی صاحب توفیق و عضو طبقه متوسط هستند که اعضای آن هیچ تردید و نگرانی برای راه رفتن در خیابانهای تهران در حالی که لباسهای خاص یهودی به تن دارند، ندارند».

وی افزود دولت ایران تمایز جدی بین خصومت با صهیونیسم و احترام گذاشتن به معتقدان و ایمان آوردندگان به یهودیت قائل است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول