اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حوزه‌های امتحانی دومین مرحله آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن مشخص شد

23 حوزه امتحانی برای خواهران و 13 حوزه برای برادرانی که موفق به ورود به مرحله دوم دهمین دوره آزمون‌های طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شده‌اند، درنظر گرفته شده است.

حوزه‌های امتحانی دومین مرحله آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس، دهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم که نخستین مرحله آزمون آن 18 اردیبهشت ماه 94 در سراسر کشور برگزار شد و 3 هزار و 410 نفر موفق به عبور از این مرحله شدند؛ اکنون در آستانه برگزاری مرحله شفاهی قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش در این مرحله آن دسته از حافظان قرآنی که مرحله نخستین آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتند به سؤالات «حُسن حفظ» قرآن‌کریم پاسخگو خواهند بود و در صورت موفقیت در این مرحله، مدرک تخصصی درجه 3 و عنوان «حفاظ کل» قرآن‌کریم به آنها اعطا خواهد شد و این مجوز را خواهند داشت تا با ورود به مرحله سوم آزمون و پاسخ به سؤالات تفسیری، برای اخذ مدرک درجه 2 و کسب عنوان «حافظ ممتاز» نیز تلاش کنند.

اما برای مرحله شفاهی دهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن‌کریم که از 29 تا 15 شهریورماه 1394 در جریان خواهد بود؛ 13 حوزه امتحانی برای برادران و نیز 23 حوزه نیز برای خواهران در نظر گرفته شده است که هر حوزه به صورت منطقه‌ای استان‌های هم‌جوار خود را نیز پوشش خواهد داد.

بدین منظور در بخش برادران حوزه‌های امتحانی در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان‌جنوبی، خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، همدان، سیستان و بلوچستان و یزد دایر شده است و در بخش خواهران نیز استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل،  اصفهان، چهارمحال و بختیاری، البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس، زنجان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، گیلان، لرستان، گلستان، مازندران، مرکزی، همدان، هرمزگان و یزد، آزمون شفاهی دهمین دوره اعطای مدرک به حافظان قرآن‌کریم را برگزار خواهند کرد.

برای اطلاع از مناطق تحت پوشش هر حوزه امتحانی و تاریخ برگزاری آزمون در آن می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول