اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
دفتر مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا:

40 کشور جهان خواهان همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند

دفتر مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا از گسترش مناطق آزاد تجاری این سازمان به بیش از 40 کشور جهان خبر داد.

40 کشور جهان خواهان همکاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه به نقل از سایت خبری «کرسیو کز»، دفتر مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از گسترش مناطق آزاد تجاری این سازمان به بیش از 40 کشور جهان خبر داد.

 در این اطلاعیه امده است، تا به امروز بیش از 40 کشور جهان درخواست خود برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا اعلام داشتند.

بنا به اعلام مرکز مطبوعاتی کمیسیون اقتصادی اوراسیا، در حال حاضر تعداد کشورهایی که قصد دارند بطور رسمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری خود را با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شکل و یا فرمت تفاهم نامه منطقه آزاد تجاری راه اندازی کنند، بیش از 40 کشور ارزیابی می‌شود اما این بدان معانا نیست که همه این کشورها به طور خودکار بدون بحث و بررسی به این سازمان پذیرفته شوند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است، پس از ارسال درخواست نامزدی کشورها به اتحادیه اوراسیا، یک گروه تحقیقاتی مشترک این موضوع را بررسی می‌کند.

اتحادیه اوراسیا، اتحادیه‌ای است که بر اساس ایده روسیه در حال شکل ‌گیری است و سنگ بنای آن در قالب اتحادیه گمرکی اوراسیا میان سه کشور روسیه، قزاقستان و بلاروس (روسیه سفید) اولین بار در اکتبر 2007 نهاده شد. پس از آن در اواسط سپتامبر 2009 سه کشور در خصوص ایجاد تعرفه گمرکی مشترک به توافق دست یافتند و در نوامبر همان سال نیز در نشست سران 3 کشور در مینسک این توافقنامه به امضای روسای جمهوری آنها رسید.

روسیه با تشکیل اتحادیه اقتصادی اوراسیا سعی دارد تا یک نوع رقیب جدی در مقابل اتحادیه اروپا و آمریکا ایجاد کند. زیرا با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، روسیه با استفاده از این اتحادیه می‌تواند کشورهای اروپایی را با ابزار انرژی تحت فشار قرا دهد.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول