اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

کلاهبرداری 30 میلیاردی یک شرکت کاغذی از 40 نفر

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری دو متهم حرفه ای که با تاسیس شرکتی کاغذی و جلب اعتماد عمومی بالغ بر 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

کلاهبرداری 30 میلیاردی یک شرکت کاغذی از 40 نفر

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا آقاخانی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از فروشندگان مبنی بر کلاهبرداری دو نفر از آنان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی که توسط کارآگاهان انجام شد مشخص شد که دو نفر که با هم رابطه فامیلی نیز دارند با ثبت یک شرکت کاغذی به نام «سایه گستران پارتیکان زنده رود» و جلب اعتماد صاحبان صنوف مختلف در سطح استان و همچنین سایر استان ها اقدام به خریدهای کلان اجناس به صورت چکی کرده و متواری می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بررسی چک های برگشتی شکات نشان داد که متهمان از 40 نفر کلاهبرداری کرده اند عنوان داشت: این افراد بسیار حرفه ای بوده و با نام ها و عناوین مختلف خود را از دید ماموران و شاکیان مخفی کرده و مرتب مکان سکونت خود را تغییر می دادند.

سردار آقاخانی تصریح کرد: سرانجام با اقدامات ویژه و تخصصی پلیس آگاهی استان مخفیگاه این متهمان شناسایی و کارآگاهان با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه هر دوی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: متهمان پس از دستگیری هنگامی که با مدارک و مستندات پلیس مواجه شدند با اعتراف به بزه انتسابی خود به کلاهبرداری 30 میلیاردی ریالی از 40 نفر با روش ارائه چک های بی محل اقرار کردند که در این زمینه پرونده تشکیل و با قرار وثیقه روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه دایره فعالیت مجرمانه این کلاهبرداران علاوه بر استان اصفهان در سایر استان های کشور نیز بوده تصریح کرد: صاحبان صنوف و فروشندگانی که به این روش از آنان کلاهبرداری شده می توانند موضوع پرونده خود را از طریق پلیس آگاهی استان اصفهان پیگیری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول