اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در یادداشت مشترک در تلگراف

وزرای کشور انگلیس و فرانسه خواستار همکاری جهانی برای حل بحران مهاجران شدند

وزرای کشور انگلیس و فرانسه در یادداشت مشترک برای روزنامه تلگراف بحران مهاجران را مشکلی بین‌المللی عنوان کرده و خواستار همکاری‌های اروپایی و بین‌المللی برای حل آن شدند.

وزرای کشور انگلیس و فرانسه خواستار همکاری جهانی برای حل بحران مهاجران شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ترزا می» وزیر کشور انگلیس و «برنارد کازنوو» وزیر کشور فرانسه خواهان کمک همه کشورهای اروپایی و آفریقایی برای حل فوری مشکل مهاجران حاضر در مرز دو کشور شدند.

در یادداشت مشترکی برای روزنامه تلگراف، دو وزیر کشور هشدار دادند، سفری که مهاجران با عبور خطرناک از مرز می‌گذرانند برای زندگی بهتر در انگلیس است «اما پیاده‌روهای انگلیس را از طلا سنگ فرش نکردند.»

در مقاله خانم «می» و آقای «کازنوو» دو وزیر کشور وعده دادند که بحران مشترک را در اولویت قرار داده و اعلام کردند اقدامات کشورهای اروپایی در طول سال جاری میلادی، 17 گروه قاچاق انسان را از بین برده است.

دو وزیر کشور در این یادداشت مشترک از کشورهای یونان، ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی خواستند قبول مسئولیت کرده تا جلوی ورود مهاجران آفریقایی را بگیرند.

در ادامه این یادداشت مشترک آمده است «این [بحران] در سطح اروپایی و بین‌المللی اولویت دارد. بسیاری از کسانی که در کاله هستند و تلاش می‌کنند از «تونل کانال» عبور کنند مسیر خود را از ایتالیا، یونان یا دیگر کشورهای اروپایی می‌گذرند.»

وزرای خارجه دو کشور ادامه دادند، این سفر پرمخاطره که مهاجران برای ورود به انگلیس از مرز فرانسه تجربه می‌کنند، نتایج فاجعه بار و مرگ و میر به دنبال دارد. می و کازنوو افزودند نمی‌توان حل این مشکل را تنها به عهده فرانسه و انگلیس گذاشت چون «آنچه  با آن مواجهیم یک بحران مهاجرت جهانی است.»

تلگراف خاطر نشان کرد، در اولین اقدام برای کاهش جذابیت انگلیس ترزا می اعلام کرد مبلغ هفتگی دولتی را که به پناه‌جویان و خانواده‌هایشان پرداخت می‌شود، قطع می‌کند. آمار نشان می‌دهد شمار مهاجران غیرقانونی زندانی در انگلیس از آغاز بحران کاله یک پنجم افزایش یافته است.

پلیس بدفوردشایر که از اولین ایستگاه‌های پلیس برای ورود به انگلیس از مرز فرانسه است، گزارش داد در ماه ژوئن سال جاری تعداد مهاجران ورودی غیرقانونی در مقایسه با سال گذشته، معادل هفت برابر افزایش داشته است.

«تونل کانال»، تونلی 50.5 کیلومتری است که زیر بستر دریای مانش حفر شده و «کنت» در انگلیس را به «کاله» در فرانسه متصل می‌کند. این تونل دارای دو خط ریلی و یک تونل جانبی برای خودروهاست که عمدتا محل آمد و شد کامیون‌های باربری از اروپا به انگلیس و به عکس است.

در طول ماه‌های اخیر هجوم مهاجران غیرقانونی به سوی انگلیس از مرز فرانسه به مشکلی برای دو کشور تبدیل شده تا جایی که سران دو کشور برای یافتن راه حل به گفت‌وگو نشستند.

روز گذشته دولت انگلیس از افزایش هشدار امنیتی در مرز کنت و کله برای فشار بر مهاجران خبر داد. «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس دستور داد اقدامات امنیتی تازه‌ای برای جلوگیری از ورود مهاجرانی که سعی دارند از مرز فرانسه به انگلیس وارد شوند، انجام بگیرد.

به گزارش «ای‌بی‌سی» تیم‌های جست‌وجوی بیشتر و سگ‌های تربیت شده برای جلوگیری از ورود مهاجرانی که قصد عبور از حفاظ مرزی فرانسه به انگلیس را دارند به مرز فرستاده می‌شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول