اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون شهردار کاله: دیوید کامرون نژادپرست و جاهل است

معاون شهردار «کاله» در مرز فرانسه و انگلیس سخنان نخست وزیر انگلیس درباره مهاجران را نشانه نژادپرستی و جهل وی دانست.

معاون شهردار کاله: دیوید کامرون نژادپرست و جاهل است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون شهردار شهر فرانسوی کاله بعد از اظهارات «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس درباره مهاجران مرزی،‌ وی را فردی جاهل و نژادپرست نامید.

به نوشته ایندیپندنت، «فیلیپ میگوننت» معاون شهردار شهر مرزی کاله در فرانسه که تونل مرزی «تونل کانال» از آن به انگلیس متصل می‌شود در گفت‌وگو با شبکه خبری 5 تصریح کرد زبان کامرون درباره مهاجران نژادپرستانه و افراطی است و نمی‌توان آن را پذیرفت.

کامرون از عبارت «دسته زنبوران» در اشاره به مهاجران مرزی کاله استفاده کرده بود که میگوننت این عبارت را اثباتی از جهل کامرون نسبت به شرایط عنوان کرد.

«تونل کانال»، تونلی 50.5 کیلومتری است که زیر بستر دریای مانش حفر شده و «کنت» در انگلیس را به «کاله» در فرانسه متصل می‌کند. این تونل دارای دو خط ریلی و یک تونل جانبی برای خودروهاست که عمدتا محل آمد و شد کامیون‌های باربری از اروپا به انگلیس و به عکس است.

در طول ماه‌های اخیر هجوم مهاجران غیرقانونی به سوی انگلیس از مرز فرانسه به مشکلی برای دو کشور تبدیل شده تا جایی که سران دو کشور برای یافتن راه حل به گفت‌وگو نشستند.

«ترزا می» وزیر کشور انگلیس هفته گذشته در دیدار با همتای فرانسوی خود پیرامون حل مشکل «کانال تونل» که انگلیس را به قاره اروپا وصل می‌کند گفت‌وگو کردند.

تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان انگلیس نخست وزیر را تحت فشار قرار داده و خواستار کنترل بیشتر بر مرزهای این کشور شدند. چهره‌هایی نیز در حزب کارگر، حزب اپوزیسیون حزب حاکم، از نخست وزیر به دلیل استفاه از چنین عباراتی درباره مهاجرت‌ها شدیدا انتقاد کردند.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول