اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره فرش اردبیل:

11 هزار بافنده فرش تحت پوشش بیمه هستند / راه‌اندازی نمایشگاه دایمی فرش دستبافت در اردبیل

مسئول اداره فرش اردبیل گفت: از 40 هزار بافنده فرش در اردبیل تنها 11 هزار نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی بافندگان فرش هستند.

11 هزار بافنده فرش تحت پوشش بیمه هستند / راه‌اندازی نمایشگاه دایمی فرش دستبافت در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میراعلا سیدی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک فعالان فرش دستبافت با رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: ما برای اکثر بافندگان فرش کارت‌های شناسایی معتبری صادر کردیم تا در صورت علاقه‌مندی از خدمات مختلف ارائه شده در این عرصه استفاده کنند.

وی افزود: همه بافندگان فرش اردبیلی در تولید فرش دستبافت فعال نیستند، بلکه عده‌ای از آنها تابلو فرش‌هایی می‌بافند که با قیمت مناسب به بازار ارائه می‌شود.

مسئول اداره فرش اردبیل صدور، تمدید و بهره‌مندی بافندگان فرش را از خدمات کارت شناسایی و بیمه‌ای در برخورداری از تسهیلات بانکی یادآور شد و ادامه داد: تلاش کردیم تا برای اولین بار در بین استان‌های کشور کمیته فرش را در پارک علم و فناوری اردبیل فعال کرده و به فعالیت توانمند این مجموعه کمک کنیم.

سیدی با اشاره به پرداخت تسهیلات بافندگان فرش از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) بیان کرد: از سال‌های گذشته این پرداختی‌ها انجام می‌شد، به طوری که با پرداخت تسهیلات به یکی از متقاضیان قرار است به زودی نمایشگاه دائمی فرش دستبافت در اردبیل راه‌اندازی شود.

این مسئول یادآور شد: علاوه بر صندوق مهر امام رضا(ع)،‌ بانک صادرات نیز در پرداخت تسهیلات ورود پیدا کرد، اما گله‌مندی قالیبافان از قطع پوشش بیمه‌ای آنها است که امیدواریم با همکاری مسئولان امر این مشکلات و نارسایی‌ها تا حدودی برطرف شود.

* برگزاری جشنواره طراحی فرش در اردبیل

در ادامه این نشست رئیس انجمن طراحان و نقاشان فرش دستبافت اردبیل گفت: ریالی به ما بودجه اختصاص نیافته است، در حالی که ما با دعوت از 40 نفر طراحان و هنرمندان گرافیک به شکل سنتی و رایانه‌ای سعی‌مان بر این است تا از ظرفیت این متخصصان استفاده کنیم.

مبارکی افزود: در این دو سال که انجمن طراحان و نقاشان راه‌اندازی شده، ما دو کلاس را برای علاقه‌مندان به صورت سنتی و مدرن برگزار کردیم و آرزو داریم مسابقه و جشنواره طراحی در اردبیل برگزار شود.

انتهای پیام/62007/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول