اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خبر داد

افزایش 5.51 درصدی ازدواج در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واقعه ازدواج در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 5.51 درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت دو هزار و 412 واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

افزایش 5.51 درصدی ازدواج در خراسان جنوبی

علی پورحسین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری در استان خراسان جنوبی، 4 هزار و 657 واقعه ولادت ثبت شده است، اظهار داشت: از این تعداد، 2 هزار و 312 نوزاد پسر و دو هزار و 345 نوزاد دختر بودند.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع ولادت‎های ثبت شده، تعداد 3 هزار و 253 واقعه ولادت در شهر و یک‌هزار و 404 واقعه ولادت در روستاها بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد ولادت در این مدت نسبت به سال گذشته 5.51 درصد افزایش داشته است، متذکر شد: در این استان به ازای هر 100 تولد دختر، 99 نوزاد پسر ثبت شده است.

پورحسین با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 940 واقعه فوت به ثبت رسیده است، متذکر شد: از این تعداد 525 نفر مرد و 415 نفر زن بودند؛ همچنین از این مجموع 504 واقعه فوت در شهر و 436 واقعه در روستا بوده است.

وی با بیان اینکه وفات نسبت به سال گذشته 5.5 درصد کاهش را نشان می‌دهد، تصریح کرد: به ازای هر 100 واقعه فوت ثبت شده زنان، 127 واقعه فوت مربوط به مردان می‌شود و بیشترین سن افراد فوت شده در گروه سنی 75 سال به بالا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه واقعه ازدواج در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 5.51 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در این مدت دو هزار و 412 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که از این تعداد هزار و 480 واقعه در شهر و 932 واقعه در روستاها به ثبت رسیده است.

پورحسین با اشاره به اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری، 276 واقعه طلاق به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش دارد، تبیین کرد: از این تعداد 209 واقعه شهری و 67 واقعه روستایی است؛ همچنین در برابر هر 100 رویداد ازدواج به ثبت رسیده، 11.4 رویداد طلاق ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میانگین ازدواج مردان متعلق به شهرستان بشرویه با 28.5 سال و در زنان نیز مربوط به شهرستان‌های بشرویه و بیرجند با میانگین 22.7 سال است، بیان کرد: براساس داده‌های ثبتی در 3 ماهه نخست سال جاری، میانگین سن ازدواج مردان 26.1 سال و زنان نیز 22 سال است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میانگین سن طلاق مردان در استان 31.6 سال و در زنان نیز 28.1 سال است، اظهار داشت: بیشترین میانگین سن طلاق مردان و زنان مربوط به شهرستان سرایان با 38.3 سال و 33.8 سال است.

پورحسین، فراوانی اسامی انتخاب شده برای پسران را امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، علی و محمد اعلام کرد و گفت: همچنین فاطمه زهرا، فاطمه، زهرا، نازنین زهرا و زینب بیشترین اسامی انتخاب شده در گروه دختران بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 75 مورد تغییر نام و 148 مورد تغییر نام خانوادگی در استان انجام گرفته است، اضافه کرد: برابر ماده 22 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست، نام خانوادگی زوج به عنوان نام خانوادگی طفل در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در پایان توضیح داد: برابر تبصره 2 ماده 22 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست، کودک و نوجوان تحت سرپرستی می‌تواند پس از رسیدن به سن 18 سالگی، شناسنامه جدیدی را برای خود با درج نام واقعی والدین در صورت معلوم بودن و یا نام خانوادگی مورد نظر وی در صورت معلوم نبودن نام واقعی از ثبت احوال درخواست کند.

انتهای پیام/2248/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول