اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دفتر توسعه خوشه طیور صورت گرفت

ارائه 10 طرح سرمایه‌گذاری در بخش طیور خراسان جنوبی

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 10 طرح سرمایه‌گذاری در بخش صنعت طیور خراسان جنوبی توسط دفتر توسعه خوشه طیور استان پیشنهاد شده است.

ارائه 10 طرح سرمایه‌گذاری در بخش طیور خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، تورج برادران‌نژاد بعد از ظهر امروز در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات محصولات خوشه طیور خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش طیور در خراسان جنوبی در 6 سال اخیر صنعتی شده و این صنعت از صنایع بسیار زودبازده است که خوشبختانه شرایط رشد آن در استان مهیا شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است و امکان افزایش این تولید به 3 میلیون تن در سال وجود دارد، یادآور شد: کشورهای اطراف ایران نیاز به 3 میلیون تن گوشت مرغ دارند که طبق تحلیل‌های اخیر دفتر توسعه خوشه طیور استان بهترین اقدام برای توسعه و رشد صنعت طیور صادرات است.

* پروژه بزرگ برندسازی در بخش طیور خراسان جنوبی آغاز می‌شود

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح صادرات محصولات تولید شده را در بخش طیور استان در پایان سال گذشته اجرا کرده‌ایم، یادآور شد: اجرای این طرح را امسال با واحدهای بیشتری آغاز می‌کنیم.

برادران‌نژاد با بیان اینکه 10 طرح سرمایه‌گذاری در بخش صنعت طیور خراسان جنوبی توسط دفتر توسعه خوشه طیور استان پیشنهاد شده است، گفت: این طرح‌ها به صورت مقدماتی ارائه شده و 40 مشاوره هم در این راستا انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه پروژه بزرگ برندسازی را در بخش طیور در استان آغاز خواهیم کرد، اضافه کرد: در حال حاضر یک سری برندها در استان فعال بوده و برای تقویت این برندها و ایجاد حداکثر سه برند جدید که دارای مزیت صادراتی باشند، اقدام می‌شود.

* راه‌اندازی مرکز تخصصی آموزشی محصولات طیور در خراسان جنوبی

مدیرعامل دفتر توسعه خوشه طیور خراسان جنوبی به اهمیت استراتژی تمایز اشاره کرد و افزود: بخش پرورش شترمرغ و بلدرچین در خراسان جنوبی دارای مزیت رقابتی است که امکان ورود به بازارهای رقابتی در این دو بخش وجود دارد.

برادران‌نژاد به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین دفتر توسعه خوشه طیور استان، شرکت مرغداران توس و اداره‌کل دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه برای برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه تولید مرغ سبز بوده و در سال گذشته هفت دوره آموزشی توسط دفتر توسعه خوشه طیور در استان برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری مرکز تخصصی آموزشی درباره محصولات طیور و مرکز تخصصی مشاوره و توسعه در این بخش در استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/69027/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول