اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۳ وزیر ارشد دولت آمریکا به کنگره فراخوانده شدند

کری، مونیز و لو هفته آینده برای توضیح در مورد برجام به کنگره می‌روند

۳ وزیر ارشد دولت آمریکا هفته آینده برای توضیح در مورد توافق با ایران، به کمیته روابط خارجی سنا می‌روند.

کری، مونیز و لو هفته آینده برای توضیح در مورد برجام به کنگره می‌روند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کنگره آمریکا در اولین اقدام جدی پس از اعلام جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، هفته آینده سه تن از وزرای ارشد کابینه باراک اوباما را برای توضیح در مورد توافق هسته‌ای، فراخواند. 

باب کورکر رئیس جمهور‌خواه کمیته روابط خارجی سنا روز پنج‌شنبه اعلام کرد جان کری وزیر خارجه، ارنست مونیز وزیر انرژی و جک لو وزیر خزانه‌داری آمریکا، پنج‌شنبه هفته آینده در جلسه استماع این کمیته صحبت خواهند کرد. 

کورکر که خود یکی از دو بانی اصلی طرح نظارت و بازنگری کنگره بر توافق بود، روز سه‌شنبه پس از اعلام توافق در وین، گفته بود قضاوت در مورد توافق را به بعد از بررسی کامل آن موکول می‌کند، اما فعلا «با بدبینی شروع می‌کند.»

رابرت منندز هم که در میان دموکرات‌ها سخت‌ترین موضع علیه توافق را اتخاذ کرده، روز سه‌شنبه گفته بود: «مخلص کلام است، که توافق به برنامه هسته‌ای ایران پایان نمی‌دهد، بلکه آن را حفظ می‌کند.»

ایران و 6 کشور آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه پس از سه هفته مذاکرات مداوم نهایتا از متنی رونمایی کردند که تا پیش از اجرایی شدن، باید در کنگره آمریکا و شورای عالی امنیت ملی ایران به تصویب برسد. پیش‌بینی می‌شود این دوره با در نظر گرفتن احتمال رد اولیه توافق در کنگره و سپس وتوی اوباما، حدود 3 ماه زمان ببرد. 

انتهای پیام/ق

 

عضویت در خبرنامه ایران در جهان

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول