اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان

58 هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اطعام شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برپایی سفره‌های افطاری با همکاری واقفان و خیرین در بقاع و حسینیه‌های استان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 58 هزار نفر اطعام شدند.

58 هزار نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی اطعام شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدطاهر گرایلی اظهار داشت: در شب‌های ماه مبارک رمضان سفره‎های کریمانه افطاری از محل نیت واقفان و خیرین در خراسان جنوبی برپا شد؛ این سفره‎های افطاری در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش و همچنین ترویج سنت حسنه وقف برای مردم پهن می‎شود.

وی افزود: با ترویج فرهنگ نیکوکاری در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه و دستگیری از محرومان شاهد برپایی ضیافت افطاری از محل نیات واقفان در استان بودیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: امسال نیز این سفره‎ها در روزهای مختلف ماه رمضان به ویژه شب‏‌های احیا و قدر برپا شد، همچنین همزمان با میلاد مسعود کریم اهل بیت عصمت و طهارت، نیازمندان، خانواده‌های بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار، ایتام و خانواده‌های کم‌برخوردار حاشیه شهرها و روستاهای دورافتاده بر اساس اهداف خیران نیک‌اندیش اطعام شدند.

گرایلی بیان داشت: امسال نیز بر اساس سنوات گذشته طرح اطعام و افطار نیازمندان در استان در بقاع و مساجد و حسینیه‌های استان برگزار شد و از آغاز ماه رمضان تاکنون بیش از 58 هزار نفر از جامعه هدف در استان اطعام شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت نیکوکاری در اسلام، گفت: در مکتب اسلام برپایی سفره‌های احسان و نیکوکاری دارای اجر و پاداشی بی‌پایان است، به طوری که در خطبه شعبانیه نیز آمده است، «هر کس در ماه رمضان افطاری به یک فرد بدهد، خداوند گناهان او را می‌بخشد و او را از آتش دوزخ رهایی می‌دهد.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اجرای برنامه‎های مختلف از سوی این اداره‌کل در ایام ماه رمضان، تصریح کرد: برگزاری مراسم ترتیل و جزءخوانی در شش بقعه متبرکه استان از برنامه‎های در حال اجرا است.

گرایلی از اعزام مبلغین به روستاهای استان برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف خبر داد و افزود: امسال 30 مبلغ به روستاهای محروم استان اعزام شدند.

وی یادآور شد: مبلغین در سخنرانی‌های خود در جریان اعزام به روستاها به بیان آثار و برکات مثبت وقف در جامعه و اجر اخروی و دنیوی آن می‌پردازند.

انتهای پیام/224848/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول