اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جو بایدن:‌ نظام تحریم‌ها در حال فروپاشی بود/چیزی در توافق ایران نیست که گزینه نظامی را از روی میز بردارد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در میانه مسیر رفتن به جلسه نمایندگان مجلس آمریکا برای توضیح در خصوص جوانب توافق دیروز با ایران گفته که اگر دموکرات‌های منتقد هم جوانب این توافق را بفهمند، برایشان دل‌پذیر خواهد بود.

جو بایدن:‌ نظام تحریم‌ها در حال فروپاشی بود/چیزی در توافق ایران نیست که گزینه نظامی را از روی میز بردارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور ایالات‌متحده امروز در میان نمایندگان دموکرات مجلس کشورش حاضر شد و در خصوص ابعاد توافق هسته‌ای ایران و 1+5 برای آنها توضیح داد.

بایدن در راهروی منتهی به سالن برگزاری جلسه غیرعلنی به خبرنگاران در خصوص ابعاد توافق و موضع انتقادی برخی نمایندگان دموکرات‌ نسبت به آن گفت: «اگر آن را بفهمند، از آن خوششان می‌آید.»

آنگونه که رویترز از مباحث داخل جلسه گزارش داده، بایدن به عاقبت «موافقت نکردن» با ایران هم اشاره کرده و گفته: «اگر توافق را قبول نمی‌کردیم، رژیم تحریم‌ها در هم شکسته می‌شد.»

معاون اوباما گزینه نظامی را هم پیش کشیده و گفته: «هیچ چیز در توافق ایران نیست که بتواند گزینه نظامی را از روی میز بردارد.»

دموکرات‌ها هم‌حزبی اوباما هستند ولی برخی از آنان هم نسبت به توافق دیروز، موضعی تند اتخاذ کرده‌اند. در صورت رویارویی اوباما و کنگره پس از رد احتمالی مفاد توافق در این نهاد، حمایت همه دموکرات‌ها از مفاد توافق برای وتوی رأی کنگره از سوی اوباما، ضروری خواهد بود.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول