اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان برگزار می‌کند

حفظ کل قرآن کریم با استفاده از اوقات فراغت فصل تابستان

مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با برگزاری طرح رحله شرایط حفظ کل قرآن کریم را برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در اوقات فراغت تابستان فراهم کرده است.

حفظ کل قرآن کریم با استفاده از اوقات فراغت فصل تابستان

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از مؤسسات موفق در زمینه حفظ قرآن کریم است که طرح‌هایی مختلف برای افراد با شرایط مختلف به راه انداخته است.

یکی از این طرح‌ها طرح رحله است که در آن افراد طی حدود دو ماه چهار جزء از قرآن کریم را حفظ می‌کنند. این طرح سال‌های گذشته به شکل محدود در یک نقطه از کشور برگزار می‌شد، اما امسال سازمان اوقاف، اتحادیه تشکل‌های قرآنی و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد هم به یاری طرح آمدند و با این اقدام قابل تقدیر طرح رحله در ۳۲ نقطه از کشور به راه افتاد.

در این طرح دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب با استفاده از اوقات فراغت تابستان طی حدود 7 سال حافظ کل قرآن می‌شوند، به این صورت که تابستان هر سال چهار جزء قرآن را به صورت شبانه‌روزی حفظ و در طول سال تحصیلی با مرور محفوظات آن را تثبیت می‌کنند.

با این شرایط افراد زیادی که فرصت شرکت در مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن را ندارند با استفاده از تعطیلات تابستان طی هفت یا هشت سال کل قرآن کریم را حفظ می‌کنند. البته افراد موفق در طرح رحله امکان شرکت در دوره‌های حفظ شبانه‌روزی یک‌ساله قرآن را هم دارند.

به هر حال امید است مسئولان کشور با نگاهی به این طرح‌های موفق که اغلب به صورت کاملاً مردمی برگزار می‌شوند بخشی از بودجه‌های قرآنی را به این سمت سرازیر کنند تا در مدت چند سال همه شاهد ایجاد تحولاتی عظیم در زمینه تربیت حافظان قرآن و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول