اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

لزوم تشکیل گروه علمی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سازمان دارالقرآن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی به ویژه در حوزه تفسیر خواستار تشکیل گروهی علمی در سازمان دارالقرآن شد.

لزوم تشکیل گروه علمی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در سازمان دارالقرآن

به گزارش خبرنگار فعالیت‌‌های قرآنی خبرگزاری فارس، مراسم رونمایی از محصولات تولیدی و حمایتی سازمان دارالقرآن عصر امروز 20 تیرماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمود خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمدحسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن، مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از اساتید و فعالان قرآنی در سالن اجتماعات سازمان دارالقرآن برگزار شد.

حجت‌الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از اندیشمندان و مؤلفان حوزه‌های قرآنی اظهار داشت: سازمان دارالقرآن مجموعه کتاب‌های قرآنی شایسته‌ای تهیه و تدوین کرده است که ما باید با حمایت از چنین اقداماتی در توسعه و افزایش کتاب‌های فاخر دینی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کتاب‌هایی که امروز رونمایی شده‌اند به ویژه تربیت قرآنی و سبک زندگی قرآنی نقش مؤثری در ترویج فرهنگ دینی دارد، افزود: امروز در جهان با فهم نادرست از قرآن جبهه‌ای به عنوان تکفیری‌ها تشکیل شده است که آنها به واسطه صهیونیست‌ها در جهان جنایات گسترده‌ای می‌کنند بنابراین ما باید با فهم درست از قرآن این توطئه‌ها را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به ضرورت ترویج فهم قرآن کریم به عنوان نیاز جامعه خاطرنشان کرد: شایسته است در سازمان دارالقرآن گروهی علمی برای سفارش موضوعات، تحقیقات و پژوهش‌هایی در حوزه‌های قرآنی تشکیل شود. البته باید با حمایت از عالمان دینی و مفسران قرآن در حوزه تفسیر نیز گام برداشت.

وی به ویژگی‌های تفسیر المیزان به عنوان تفسیری ممتاز و نمونه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر تفاسیر قرآن خوبی به نگارش درآمده است به طوری که می‌توان ادعا کرد میزان نگارش اندیشمندان در حوزه قرآن در عصر کنونی با تاریخ تشیع قابل قیاس است. البته با وجود فعالیت‌های گسترده در این حوزه هرچقدر هم که در امر تفسیر قرآن تلاش کنیم باز هم کم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول