اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس‌جمهور برزیل خطاب به مخالفانش:سقوط نخواهم کرد

رئیس‌جمهور برزیل در پاسخ به انتقادات اپوزیسیون این کشور عنوان کرد که نه سقوط خواهد کرد و نه اتهامات بی‌اساس را خواهد پذیرفت.

رئیس‌جمهور برزیل خطاب به مخالفانش:سقوط نخواهم کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کوبا دباته»، «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل روز گذشته گفت: دلیلی برای تلاش اپوزیسیون و سقوط من وجود ندارد و من از این مسئله هیچ واهمه‌ای ندارم.

«روسف» کسانی را که خواهان خروج زودرس وی از قدرت هستند را حقیر خواند و عنوان کرد: مخالفانی که به دنبال برقراری یک دادرسی سیاسی علیه وی هستند همچون کودتاگران عمل می‌کنند.

در ماه‌های اخیر برخی بخش‌های اپوزیسیون برزیل خواستار برقراری یک دادرسی علیه رئیس‌جمهور این کشور در مورد فساد رخ داده در شرکت نفتی «پتروبراس» شدند.

در همین راستا رئیس‌جمهور برزیل علاوه بر تکرار این که از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کند، اعلام کرد که نه از لحاظ اخلاقی و نه از لحاظ سیاسی تقصیری متوجه وی نیست.

وی در پاسخ به انتقادات صورت گرفته از سوی «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور اسبق برزیل درباره مدیریت فعلی این کشور عنوان کرد که به نظرات مخالفان خود احترام می‌گذارد.

چند هفته پیش «داسیلوا» عنوان کرده بود که «روسف» با تانک خالی در محوطه شنی سیاست و اقتصاد برزیل قرار گرفته است.

از سوی دیگر نماینده ارشد حزب سوسیال دموکرات برزیل اظهار داشته است که رئیس‌جمهور این کشور شایسته تصدی دور دوم ریاست جمهوری خود نمی‌باشد.

روز دوشنبه احزاب سیاسی و جنبش‌های اجتماعی برزیل نقشه‌های کودتاگرانه اپوزیسیون این کشور برای بی‌ثبات‌سازی دولت «روسف» را محکوم کردند.

ماه مارس گذشته نماینده حقوقی برزیل لیستی شامل نام 54 فرد سیاسی که از خارج از کشور حمایت می‌شدند را تقدیم دادگاه عالی این کشور کرد و از این دادگاه خواست تا تحقیقات در مورد امکان دست داشتن این افراد در فساد شرکت نفتی «پتروبراس» را آغاز کند.

در ماه مارس 2014 بی‌نظمی‌های موجود در شرکت «پتروبراس» به لطف یکی از عملیات‌های پلیس فدرال آشکار شد و چند نفر از افراد مجرم نیز دستگیر شدند.

این رسوایی بزرگ مشکلات فراوانی را برای «پتروبراس» در جذب منابع مالی در بازارهای بین‌المللی به وجود آورد و همچنین 58 درصد از ارزش خود در ماه‌های اخیر را در این بازارها از دست داد، دلیلی که باعث کاهش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در حوزه نفت برای سال‌های آینده نیز شد.

شرکت نفتی «پتروبراس» که بیشترین قسمت آن متعلق به دولت برزیل است یکی از بزرگترین شرکت‌های تجاری نفتی در جهان بوده و علاوه بر آمریکای جنوبی دارای سرمایه‌گذاری در آسیا، آفریقا و خاورمیانه می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول