اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

نغمه‌های بهشتی

نظر رهبر معظم انقلاب درباره تلاوت‌های «عبدالفتاح شعشاعی»

مقام معظم رهبری درباره تلاوت‌های «عبدالفتاح شعشاعی» فرمودند: «از نوارهای عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد».

نظر رهبر معظم انقلاب درباره تلاوت‌های «عبدالفتاح شعشاعی»

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، صفحه «نغمه‌های بهشتی» ویژه معرفی قاریان برجسته جهان اسلام در khamenei.ir منتشر شده است.

در این صفحه گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره برخی از قاریان جهان اسلام از جمله «عبدالفتاح شعشاعی»، «مصطفی اسماعیل»، «ابوالعینین شعیشع»، «محمد صدیق منشاوی»، «عبدالباسط»، «مصطفی غلوش» و «شحات‌‌انور» آمده است.

 

 

در قسمتی دیگر نیز در کنار بیانات رهبری درباره این قاریان برجسته؛ زندگی‌نامه، تصاویر، صوت و فیلم تلاوت آن‌ها قرار گرفته است که خبرگزاری فارس در بخش نخست به معرفی استاد «عبدالفتاح شعشاعی» می‌پردازد.

 

 

شیخ عبدالفتاح شعشاعی

استاد عبدالفتاح شعشاعی در سال 1269 شمسی در روستای شعشاعِ منوفیه مصر به دنیا آمد. در 10 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد. عبدالفتاح شعشاعی در سن نوجوانی به منظور فراگیری علم تجوید و قرائت قرآن کریم راهی طنطا شد و در مسجد الاحمدی طنطا به فراگیری این علوم مشغول شد و با شنیدن صدای زیبایش استادان وی او را برای رفتن به قاهره و ملحق شدن به دانشگاه الازهر تشویق کردند. آن چیزی که باعث شد همه او را به عنوان قاری درجه اول مصر بشناسند تلاوت بسیار زیبای وی در شب میلاد امام حسین(ع) بود که در کنار بزرگانی مانند «محمد رفعت»، «احمد ندا» و «علی محمود» اجرا کرد و مستمعان را شگفت‌زده کرد. ورود به رادیوی مصر، مخاطب تلاوت‌های او را افزایش داد. شیخ عبدالفتاح در سن 70 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

 

از نوارهای عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد

من یادم می‌آید که در سابق، بعضی از این موج‌های رادیویی را با زحمت پیدا می‌کردم. رادیوهای مصر را باز می‌کردم و با زحمت آن را می‌شنیدم. ما رفیقی داشتیم - خدا رحمتش کند - او به مصر رفته بود، چند ماه در آن‌جا مانده بود و نوارهای عبدالفتاح، شیخ مصطفی اسماعیل و محمّد رفعت و امثال آنان را به این‌جا آورده بود. مخصوصاً من از نوار عبدالفتاح خیلی خوشم می‌آمد؛ آن را گوش می‌کردم.
[بیانات در جمع قاریان قرآن 1369/12/01]

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول