اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

مواجهه با رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است

وزیر دفاع: علیرغم وحشت ابرقدرت های شرق و غرب از ورود سربازان اسلام و جنگ با صدام در داخل مرزهای عراق، در شرایط فعلی این امر برای ما اجتناب ناپذیر است، همان طور که سازش با صهیونیسم برای ما غیر ممکن است و سرانجام با آن ها مواجه خواهیم شد.

مواجهه با رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است

رخدادهای 16 تیر 1361

چکیده

  • وزیر دفاع : در حال حاضر ابرقدرت های شرق و غرب هر دو از ورود سربازان اسلام به داخل مرزهای عراق وحشت دارند ، ولی در شرایط فعلی این امر برای ما اجتناب ناپذیر است.

 

  • به دنبال اعلام مزورانه عراق مبنی بر پذیرش خانواده های ایرانی برای بازدید از اماکن مقدسه در عراق سخنگوی وزارت امور خارجه این پیشنهاد را یک مانور مضحک تبلیغاتی دانست .

 

  • معمر قذافی رهبر لیبی دیروز از تمام کشورهای عرب خواست تا نیرو به بیروت اعزام کرده و آمریکا را در تحریم کامل قرار دهند .

 

  • در رابطه با دستگیری و به هلاکت رسیدن 150 تن از کادرهای اصلی و هواداران فعال منافقین در خوزستان ، اطلاعیه ای از سوی ستاد مرکزی کمیته های انقلاب اسلامی انتشار یافت .

 

  • یاسر عرفات رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین عصر دیروز طی ارسال پیامی از جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس فوق العاده سران کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورد.

وزیر دفاع : ورود به خاک عراق اجتناب ناپذیر است

نمایندگان وزارتخانه ها ، نهادها و نیروهای مسلح نظامی و انتظامی ، نحوه بسیج و هماهنگی امکانات کشور را در یک گردهمایی مورد بحث و بررسی قرار دادند. در این جلسه که نمایندگان کلیه وزارتخانه ها ، نهادها ، نیروی نظامی و انتظامی شرکت داشتند سرهنگ سلیمی وزیر دفاع طی سخنانی با اشاره به برکات و ثمراتی که جنگ تحمیلی برای جمهوری اسلامی ایران در برداشته است گفت : هدف از تشکیل این گردهمایی مشورت در مورد بسیج امکانات کشور بالاخص در زمینه های علمی ، فنی و صنعتی است که امیدواریم این جلسه آغاز گر حرکتی باشد تا به آن هدف نهایی برسیم .

وی همچنین گفت : در حال حاضر ابرقدرت های شرق و غرب هر دو از ورود سربازان اسلام به داخل مرزهای عراق وحشت دارند ، ولی در شرایط فعلی این امر برای ما اجتناب ناپذیر است ، همان طور که سازش با صهیونیسم برای ما غیر ممکن است و سرانجام با آن ها مواجه خواهیم شد.(1)

وزارت امور خارجه توطئه تازه رژیم بعث را افشا کرد

به دنبال اعلام مزورانه عراق مبنی بر پذیرش خانواده های ایرانی برای بازدید از اماکن مقدسه در عراق سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در این مورد اظهار داشت : در پی شکست های عظیم نظامی و سیاسی عراق در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران و به دنبال اعلام آتش بس دروغین و فرار ارتش ناتوان و شکست خورده عراق از بعضی مناطق اشغالی با حفظ مناطق استراتژیک و در حالی که هر روز شهرهای ما زیر بمباران و آتش توپخانه های عراق آسیب می بینند ، رژیم منفور بعثی دست به نمایش جدیدی زده است .

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران ماه ها قبل طرح ابتکاری اعزام و پذیرش خانواده های اسرای جنگی را که برای اولین بار در طول تاریخ جنگ های جهان از طرف جمهوری اسلامی ایران با الهام از روح تعالیم عالیه اسلام صورت می گرفت ارائه نمود و مصرانه از صلیب سرخ درخواست کرد تا عراق را وادار به پذیرش مبادله خانواده های اسرای جنگی بنماید و حتی پس از چندی به دلیل ترس عراق از پذیرش خانواده های اسرای ایرانی اعلام نمود که به صورت یک طرفه حاضر است با قبول تمامی مخارج آن خانواده های اسرای عراقی را در ایران بپذیرد . اما رژیم صدام از ترس آگاهی بیشتر این افراد از جنایات صدام و دروغ های او به دلیل حضور در ایران و عدم مراجعت به عراق از قبول این پیشنهاد نیز سر زد .

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد : ما  اعلام می کنیم که همچنان حاضر به پذیرش خانواده های اسرای عراقی برای بازدید از اماکن مقدسه ایران هستیم و در مورد اعزام خانواده ها به عراق معتقدیم که معاودین عراقی استحقاق بیشتری برای این منظور دارند تا علاوه بر زیارت بتوانند از خانه و اموال و اقوام خود نیز خبری بگیرند . (2)

قذافی از سران عرب خواست بیروت را نجات دهند

معمر قذافی رهبر لیبی دیروز از تمام کشورهای عرب خواست تا نیرو به بیروت اعزام کرده و آمریکا را در تحریم کامل قرار دهند .  قذافی در تلگرامی برای روسای جمهوری و پادشاهان کشورهای عرب گفت : اعراب باید از جبهه سوریه جانبداری کرده و تمام این اقدامات را در توافق با سوریه انجام دهند. قذافی خطابه رهبران کشورهای عرب گفته است : باید آمریکا را فورا در لیست سیاه اعراب قرار دهیم ، فرستادگان آن را از سرزمین های اعراب اخراج کنیم ، میانجیگری تحقیر آمیز این فرستادگان را رد کرده و از پذیرفتن آن ها خودداری کنیم .  اشاره قذافی به فیلیپ حبیب فرستاده ویژه ریگان به خاورمیانه است . (3)

150 عضو مهم منافقین در خوزستان دستگیر و یا به هلاکت رسیدند

در رابطه با دستگیری و به هلاکت رسیدن 150 تن از کادرهای اصلی و هواداران فعال منافقین در خوزستان ، اطلاعیه ای از سوی ستاد مرکزی کمیته های انقلاب اسلامی انتشار یافت .

در این اطلاعیه آمده است : جان برکفان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی استان خوزستان در پی تحقیقات و عملیات گسترده و شبانه روزی در دو ماهه اخیر خود موفق شدند با همیاری سازمان اطلاعات 36 میلیونی امت حزب الله در طی عملیات دامنه داری با نام «یا حسین » در طی دو مرحله 90 درصد از تشکیلات پوشالین و عنکبوتی دار و دسته ارتجاعی و آدم کش منافقین در استان خوزستان را منهدم نمایند .

با وارد آمدن این ضربه بر پیکر گروهک آمریکایی منافقین بیش از 150 نفر از کادرهای اصلی و هواداران فعال منافقین کشته و دستگیر گردیدند و با کشف بیش از 59 خانه تیمی از این مزدوران دهها قبضه آرپی – جی هفت ، کلاشینکف ، کلت کمری ، بمب قوی دست ساز ، نارنجک جنگی ، مواد منفجره ، تی ان تی ، سه راهی ، فتیله های انفجاری ، باروت و صدها عدد فشنگ از انواع مختلف و همچنین اسناد و مدارک بسیار مهم درون سازمانی و جزوات و نشریات متعدد به دست جان برکفان پاسدار کمیته انقلاب اسلامی خوزستان افتاد .(4)

درخواست عرفات و پاسخ آیت الله خامنه ای

یاسر عرفات رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین عصر دیروز طی ارسال پیامی به آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان از جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس فوق العاده سران کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورد.

در پاسخ به پیام ارسالی از سوی یاسر عرفات آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان نیز در پیامی با اشاره به سکوت مسئولیت آفرین سران کشورهای اسلامی و لزوم تلاش همه جانبه این کشورها برای مسئله فلسطین و لبنان و با اشاره به حساسیت خاص زمانی آمادگی پذیرش دعوت مزبور از سوی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی مقبول از نظر شرکت کنندگان و مکان اعلام کردند .(5)

پی نوشت:

 جمهوری اسلامی ، 16 تیر 1361 ، صفحه 2
اطلاعات ، 16 تیر 1361 ، صفحه 3
اطلاعات ، 16 تیر 1361 ، صفحه 1
جمهوری اسلامی ، 16 تیر 1361 ، صفحه 12
کیهان ، 16 تیر 1361 ، صفحه 2

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول