اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس بریکس:

توافقات صورت‌گرفته با آمریکا به اقتصاد برزیل سودی نمی‌رساند

کارشناس اقتصادی گروه کشورهای عضو بریکس اعلام کرد توافقات صورت‌گرفته با آمریکا به اقتصاد برزیل سودی نمی‌رساند.

توافقات صورت‌گرفته با آمریکا به اقتصاد برزیل سودی نمی‌رساند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا لاتینا»، «دئوتونیو دوس سانتوس» اقتصاددان و کارشناس اقتصادی گروه کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) اظهار داشت که توافقات آمریکا و برزیل کمکی به اقتصاد رو به رشد این قدرت آمریکای جنوبی نمی‌کند.

وی در مصاحبه با یک شبکه رادیویی عنوان کرد که شرایط دشواری میان آمریکا و برزیل حاکم است چرا که برزیل بسیار کمتر از آن چه که از آمریکا وارد می‌کند به این کشور صادر خواهد کرد؛ افزایش تجارت میان این دو کشور با وجود این عدم تعادل فقط به نفع آمریکا است.

«دوس سانتوس» خاطرنشان کرد که در سال‌های اخیر برزیل تجارت خارجی خود را به لطف همکاری با چین افزایش داده است.

وی افزود که به لطف افزایش صادرات به چین، برزیل در سال‌های اخیر به ذخیره 400 میلیون دلاری دست یافته است و اکنون آمریکا درصدد تصاحب این مبلغ می‌باشد.

«دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل در سفر به آمریکا با هدف جذب سرمایه‌گذار برای اقتصاد کشورش دوشنبه گذشته با «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود دیدار کرد؛ ملاقاتی که انتقادات فراوانی را در پی داشت.

برخی کارشناسان معتقدند که رئیس‌جمهور برزیل در این سفر به دنبال راهی برای گریز از بحران اقتصادی بوده است؛ اقدامی که مشابه آن را رئیس جمهور آمریکا در سال 2011 و در حالی که کشورش در رکود اقتصادی به سر می برد در سفر به برزیل دنبال کرد.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد که برزیل می‌تواند صادرات خود را نه به آمریکا بلکه به کشورهای دیگر افزایش دهد اما برای این کار به سرمایه‌گذاری بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول